Arla arbejder med sit image

Skrevet af

Observer

243 artikler

0 indlæg

Arla skal forbedre sit image over for danskerne, hvis koncernen i fremtiden også skal være leverandør til detailhandlen. Hele 7 ud af 10 danskere har en negativ opfattelse af mejerigiganten Arla, viser en meningsmåling, som Zapera har lavet for Ugebrevet Mandag Morgen.

Forbrugernes uvilje mod Arla er dermed lige så massiv, som for et år siden, hvor Konkurrencestyrelsen mødte op på uventet besøg hos Arla i Viby. Selskabets egne målinger viser dog, at der for første gang i år er sket et fald i antallet af danskere, der har en negativ opfattelse af Arla. Arla-topchef Åke Modig forklarer, at Arla har brugt det sidste år på at arbejde med kommunikationen og på at fokusere på forbrugerne i stedet for på butikskæderne og andelshaverne. For 50 procent af Arlas omsætning kommer fra børnefamilierne, og de skal have lyst til at vælge Arlas produkter.
- (...) Hvis vi forstår, hvem der er vores egentlige kunder, så mærker forbrugerne det også, siger Åke Modig.

Ugebrevet Mandag Morgen 08-11-2004

Relaterede artikler

Breaking News : Arla blogger - Arla – den udskældte mejerikoncern – har mandag den 24. oktober åbnet tre weblogs. Arla bliver dermed en af de første st...

Giv din stemme

5 stemmer
4,4/5

Kommentarer

Få nyhedsbrev

54 JOB

Kommunikationskonsulent

Se alle job Indryk job

Job

Art Director

Frist: Hurtigst muligt

Projektleder

Frist: 9. december

Kommunikationskonsulent

Frist: 14. december
Se alle job Indryk job

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.