Arla arbejder med sit image

Arla skal forbedre sit image over for danskerne, hvis koncernen i fremtiden også skal være leverandør til detailhandlen. Hele 7 ud af 10 danskere har en negativ opfattelse af mejerigiganten Arla, viser en meningsmåling, som Zapera har lavet for Ugebrevet Mandag Morgen.
af Observer

Forbrugernes uvilje mod Arla er dermed lige så massiv, som for et år siden, hvor Konkurrencestyrelsen mødte op på uventet besøg hos Arla i Viby. Selskabets egne målinger viser dog, at der for første gang i år er sket et fald i antallet af danskere, der har en negativ opfattelse af Arla. Arla-topchef Åke Modig forklarer, at Arla har brugt det sidste år på at arbejde med kommunikationen og på at fokusere på forbrugerne i stedet for på butikskæderne og andelshaverne. For 50 procent af Arlas omsætning kommer fra børnefamilierne, og de skal have lyst til at vælge Arlas produkter.
- (...) Hvis vi forstår, hvem der er vores egentlige kunder, så mærker forbrugerne det også, siger Åke Modig.

Ugebrevet Mandag Morgen 08-11-2004

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også