Alle legoklodser i samme farve

Skrevet af

Charlotte Rau Jacobsen

311 artikler

0 indlæg

Lego har for første gang samlet hele koncernens reklamebudget på over 400 millioner kroner hos ét reklamebureau.


Hidtil har 35 forskellige reklamebureauer verden over delt opgaven, men fremover vil Young & Rubicam stå for den samlede opgave. Det sker som et led i effektiviseringen af Legos organisation. Det har efter Legos vurdering været for dyrt at holde kontakt til så mange forskellige bureauer, ligesom det har gjort informationen inkonsistent. Alle eksisterende projekter fortsætter frem til deres afslutning hos de nuværende bureauer, men om et år vil 80 procent af opgaverne ligge hos Young & Rubicam.
Børsen 29-01-02

Relaterede artikler

Lego brick blogger - Som topchef for en global koncern er det en udfordring at kommunikere hele vejen rundt i organisationen. LEGO har erfare...
Falder LEGO-klodser ned fra himlen? - Det fysiske arbejde ved plastic-støbemaskinerne er tryllet bort i LEGO's historie om sig selv, som i denne tid hitter på...

Giv din stemme

5 stemmer
4,4/5

Kommentarer

Få nyhedsbrev

67 JOB

Digital redaktionschef

Se alle job Indryk job

Ugens profil

Grith Enemark

1.juni tiltrådte Grith Enemark som kommunikationschef i PROSA, forbundet af it-professionelle. Hun kommer  fra en stilling som Head of Communications hos Nationalt Genom Center, en styrelse under sundhedsministeriet.   

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.