Alibi-reklamer eller ej

Skrevet af

Charlotte Rau Jacobsen

311 artikler

0 indlæg

Marlboro Classics skal have godkendt både marketing og distribution af Philip Morris, forlyder det fra Luc Joossens fra den internationale union mod cancer.

Den påstand strider mod standard-argumentet om, at de to selskaber ikke har noget med hinanden at gøre. Argumentet kommer især frem, når Marlboro Classic får dårlig omtale på grund af navnesammenfaldet med cigaretmærket. Strategien er, at hele Marlboro-organisationen skal styrkes og ikke kun tøj-salget. I et brev fra 1985 har Philip Morris blandt andet skrevet, at ”alibi annoncering” er vigtig for forretningen, og at Marlboros tøjlinjer kan blive et vigtigt redskab for koncernen.

Jyllands-Posten 20-09-02

Relaterede artikler

Årets reklame er? - Hvad er årets bedste reklame? Vi har spurgt syv kommunikatører. De svarer alt fra Tryg Forsikring til Whopper Virgins, o...

Giv din stemme

5 stemmer
4,4/5

Kommentarer

Få nyhedsbrev

43 JOB

Souschef

Se alle job Indryk job

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.