Hvorfor fænger Facebook?
Af
Malene Charlotte Larsen
Læst 166.347 gange
Facebook-feberen raser i Danmark. Online social networking er blevet mainstream og er ikke længere forbeholdt generationen af digitale indfødte. Facebook er et tydeligt bevis på, at vi voksne styres af nøjagtig de samme grundlæggende sociale behov, som når de unge bruger Arto, MySpace eller lignende sociale netværk. Vi voksne vil også have mange links på vores vennelister. Vi drages af den konstante tilstedeværelse, som Facebook giver os mulighed for. Og vi elsker at lure, snage og sladre. Derfor fascinerer Facebook. Og derfor er online social networking kommet for at blive.
Læs artiklen her
Facebook fiduser
Af
Louise Torp
Læst 104.859 gange
Flere og flere danskere tilbringer mere og mere tid på Facebook. De bruger ikke kun Facebook ofte, de har også et dybere og mere personligt forhold til mediet, fordi det handler om dem selv. Facebook er derfor et genialt sted at markedsføre dine produkter, hvis du vil ind under huden med dit brand. For i ingen andre medier kommer du så tæt på målgruppen med så stor troværdighed så let. Ingen andre steder kan venner og bekendte så let og overbevisende anbefale dit produkt til hinanden. Det er dog en svær kunst at markedsføre sit produkt rigtigt på Facebook.
Læs artiklen her
I love Facebook
Af
Peter Svarre
Læst 47.420 gange
Facebook er ikke fjollet tidsfordriv. Det er god forretning, hvis man forstår at bruge det rigtigt. Læs her om Facebook som dit intranet, din telefonbog og newbizz netværk. Hvorfor og hvordan, forklaret af en ekspert, som har givet virtuelle geder og ris i Facebook til alt og alle.
Læs artiklen her
Hyldest til Hotmail
Af Mikael Jalving
Læst 18.377 gange
Der er noget ved Hotmail, som får én til at føle sig hjemme. Hjemme i 90’erne, en langt mere privat tid end 00’erne. Det var dengang, verden endnu var ung og uskyldig, og hvor enhver med respekt for sig selv endnu ikke surfede rundt med vor tids manifeste behov for imagepleje.
Læs artiklen her
E-Mail vs. Chat
Af
Anette Grønning og
Jeanette Lemmergaard
Læst 16.507 gange
E-mailen er morfar, mens chatten er ung og smart, lyder det fra den ene lejr. Vi ønsker dokumentation og ikke-flygtige kommunikationsformer, lyder det fra den anden lejr. Uenigheden skaber en ny kommunikationskløft, hvor kommunikationen oven i købet forurenes af for store mængder af ligegyldig information. Kløften vanskeliggør det daglige arbejde i forhold til fx videndeling og dokumentation. Vanskelighederne kan afstedkomme dårligt samarbejdsklima. HR-afdelingen har en opgave!
Læs artiklen her
Peter Linck Effekten – den sande historie om Dagen
Af
Oliver Stilling
Læst 14.126 gange
Historien om Dagens fald skrevet af Dagen journalisten Oliver Stilling. Han fulgte med fra sit skrivebord til 21.600 kr. Fra Pellegrino vand til guldbajerne på Stærk-Odder og det sidste desperate forsøg på at stjæle sit eget visitkort. En historie fra folk som kan skrive til folk som kan læse. Kforum trækker denne artikel frem fra arkivet i anledning af DAGEN dokumentaren på TV2.
Læs artiklen her
Facebook Updates Retorik
Af
Nadja Pass
Læst 8.388 gange
Med daglige opdateringer fortæller Facebookerne deres venner, hvad de tænker og foretager sig lige nu. De bedste formår at blande indsigter, vittigheder, refleksioner og viden fra alle de forskellige sfærer, de indgår i hver dag. Så de venner, der ellers kun kender dem som kolleger, svigerinder eller gamle klassekammerater, får et nuanceret indblik i deres daglige gøren og laden.
Læs artiklen her
Fem netværk, du bør være på
Af
Katrine Thielke
Læst 7.752 gange
Du ved, at du bør være på Facebook. Og LinkedIn og Pulse kan man lige så godt tage med i købet. Du får ikke så meget ud af det, men i det mindste er du out there.
Læs artiklen her
Brutto Presselister
Læst 7.054 gange
Her er Kforums brutto presselister, med mailadresser til en række danske medier. Vi har taget det første skridt på vejen mod at skabe en bred samling af presselister, og håber på jeres hjælp. Det er målet at etablere en open source presselister, som er overskueligt kategoriseret. Vi er startet med kategorierne Generel, IT & Web, samt Erhverv & Finans – tilføj selv flere.
Læs artiklen her
Fuck Facebook
Af
Sophie Egede-Schrøder
Læst 6797 gange
Lange videnskabelige udredninger er blevet brugt på det; jeg har blogget om det; Tom Hodgkinson fra The Guardian har skældt ud i spalterne. Der kan ikke være tvivl: Facebook-hypen har ramt os hårdt. Men netværket holder ikke. Trods den narcissistiske tilfredsstillelse må vi videre. Jeg har kigget på de fem fatale fejlskud, der diskvalificerer Facebook. Det har været sjovt, men nu er det nok. Fuck Facebook.
Læs artiklen her