A second chance to make a first impression

Skrevet af

Ole Thyssen
professor

5 artikler

0 indlæg

Filosofiens bidrag til organisationsteorien er en række upraktiske spørgsmål om praksis og en række uempiriske spørgsmål om empiri. Filosofiens råmateriale er ikke i første omgang praksis og empiri, men de former og tankeskemaer, som afgør hvad der er god praksis og gyldig empiri. Ved at reflektere over praksis og empiri kan filosofien åbne for alternativer. Derfor kan den finde på at spørge hvad en organisation er, skønt det er noget, som alle og enhver ved. Udgangspunktet er her, at en organisation består af kommunikation og bruger beslutninger til at drive sig selv frem gennem tiden. Jeg vil vise, hvordan æstetikken på en tvangfri måde kan indpasses i dette billede.

Læs Ole Thyssens essay om organisationer og deres æstetik


Ole Thyssen er professor, dr. phil. Leder af Center for Corporate Communication. Handelshøjskolen i København

Relaterede artikler

Følelsernes og fortællingernes diktatur - Nyere litteratur på markedet har både skabt klarhed og sået tvivl omkring mulighederne for at erkende mærket og mærkevar...
Adgangskort til corporate branding - Corporate branding er en strategisk ledelsesopgave. Adgangskortet er en systematisk proces, der kræver organisatorisk in...

Giv din stemme

5 stemmer
4,4/5

Kommentarer

Få nyhedsbrev

40 JOB

Social Media Manager

Se alle job Indryk job

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.