DK’s stærkeste brand i 2022 er…

Rema 1000 er blevet skubbet af tronen som Danmarks stærkeste varemærke. Det viser Yougovs årlige rangering af varemærker målt på det overordnede image. Danske Bank er det varemærke, der har forbedret sit image mest.
Der er en ny nummer et i Yougovs årlige rangering af Danmarks stærkeste brands. Danske Bank har forbedret sit image mest. Illustration: Yougov/PR
Der er en ny nummer et i Yougovs årlige rangering af Danmarks stærkeste brands. Danske Bank har forbedret sit image mest. Illustration: Yougov/PR
af Mikkel Skov Petersen
 
Efter flere år på toppen må Rema 1000 se sig passeret af MobilePay som Danmarks stærkeste varemærke.
 
Det viser Yougovs årlige danske rangering af de stærkeste danske brands, oplyser analyseinstituttet i en pressemeddelelse
 
MobilePay indtager tronen med en samlet imagescore på 43,7. og Rema 1000 på andenpladsen med en score på 43. 
 
Statsradiofonien er med en 3.- og 4.-plads stærkt repræsenteret i topfem. DR rykker flere pladser op på top-10-listen og indtager tredjepladsen tæt fulgt af DRTV på fjerdepladsen. 
 
Lurpak indtager femtepladsen.
 
Samsung på 8.-pladsen og Netflix på 10.-pladsen er de eneste udenlandske brands i top-10.
 
 

Mindre sløjt år for Danske Bank

Årets image-højdespringer er Danske Bank, der har forbedret sin image-score med 6,4 point fra -17,4 til -11,0. Bankens image-score er altså fortsat negativ, men mindre end sidste år.
 
Yougov peger i pressemeddelelsen på mindre negativ omtale i det forgangne år som en del af forklaringen på Danske Banks image-forbedring.
 
 
Blandt de globale brands er der også en ny nummer et i år: Samsung skubber Google en plads ned ad listen.
 
Handelsplatformen Shopee fra Singapore ligger på 5.-pladsen.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også