K-folket presser journalisterne

Danske journalister er alt for lette at påvirke, mener et flertal af journalister. Kommunikationsfolk er dog ikke helt enige.

En ny stor undersøgelse fra Publicistklubben understreger, at der stadig er stor forskel på hvad kommunikationsbranchen og journalisterne mener om deres hverv. Én ting er de dog enige om: Det stigende produktionspres er et problem. 

 
 
Hvilke af de følgende punkter udgør i dine øjne de største udfordringer i den danske mediebranche lige nu?
 
Kommunikationsbranchens indflydelse på journalistikken
Der er i dag flere kommunikationsfolk end journalister i Danmark, og kommunikation fra virksomheder, organisationer etc. har aldrig været mere professionaliseret end nu.
 
Mener du, at danske journalister er for lette at påvirke for professionelle kommunikationsfolk?
Mener du, at kvaliteten af journalistikken i de danske nyhedsmedier generelt er blevet ringere i de senere år?

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også