TikTok lancerer nyt awardshow

TikTok introducerer en ny prisuddeling for bureauer og brands. Det mest kreative og bedst præsterende indhold kan vinde præmiepenge på over 180.000 kroner.
TikTok Awards løber af stablen 16. oktober 2022. Foto: TikTok Awards
TikTok Awards løber af stablen 16. oktober 2022. Foto: TikTok Awards

Reklamebranchen mangler ikke ligefrem prisuddelinger, men nu kommer der endnu en i rækken. Det sociale medie TikTok vil nemlig hylde kreative bureauer og brands, "der tør skubbe til grænserne for kreativetet på TikTok”, som der står på TikTik Awards' hjemmeside.

Der er to forskellige kategorier, man kan vinde: Greatest Creative og Greatest Performance.

Greatest Creative er — som navnet antyder — for de mest kreative løsninger, mens Greatest Performance er for dem, der har skabt væsentlige, målbare resultater med deres indhold på TikTok.

Alle danske indsendelser deltager automatisk i kategorien Greatest TikTok Nordics, der går til den bedste kampagne på platformen i Norden.

TikTik Awards afholdes i seks forskellige regioner i Europa, og vinderne fra hver region deltager i Greatest TikTok Europe.

Ikke nok med statuette og æren som bedste TikTok-brand, så får vinderen af hver kategori godt 180.000 kroner, mens vinderen af Greatest TikTok vinder cirka 360.000 kroner. Derudover vinder man også et "skinnende TikTok-badge", man kan bruge til at promovere sin sejr. 

Den nordiske jury består af tolv branchefolk fra Norden, hvoraf to af dem er danske, Maria Cristina Sega, Art Director på VIRTUE Worldwide, og Rebecca Eliasson, Nordic Digital Media og Advocacy Manager i L’Oréal Group.

Indsendelsesfristen for de første TikTok Awards er 16. oktober 2022, og showet afholdes "tidlig november" samme år.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også

Job