Specialeprisen 2019
Har du skrevet 2018's bedste k-speciale?

Sidste år modtog vi ikke færre end 72 imponerende specialer, hvoraf disse fire nyuddannede løb med de forskellige præmier. Fra venstre er det Stine Jensen, Mia Bahl Jensen, Josephine Staunsbjerg og Emil Hammer Boisen.

Skrevet af

Kforum for Studerende

13 artikler

2 indlæg

Efter en hård og indædt kamp er du endelig nået i mål; du har afleveret dit speciale! De sidste måneders søvnløse nætter på specialekontoret har båret frugt, og er der en bedre måde at fejre det på end potentielt at vinde 10.000 kr. samt en uvurderlig anerkendelse fra nogle af de største profiler i kommunikationsbranchen? I år hylder Dansk Journalist Forbund og Kforum 2019’s bedste specialer med Specialeprisen ved KOM20. Så det er nu, hvis du har skrevet årets bedste speciale!
Igen i år inviterer Kforum for Studerende kandidater til at deltage i Specialeprisen, hvor der både er fede præmier og en unik chance for at profilere sig selv som det nye guld i kommunikationsbranchen. Vi opfordrer derfor dig, der har skrevet og/eller har forsvaret speciale i 2018, til at dele dit store stykke arbejde med os og give resten af kommunikationsverdenen mulighed for også at læse med.
 
Specialeprisen har til formål at hylde nytænkning, vidensdeling og faglighed – og selvfølgelig god kommunikation. Ligeledes er det ikke kun de akademiske kriterier, der vægtes, men også skarpe emnevalg, kreativitet og modighed.
 
Den kommunikationsfaglige vinkel er jo som bekendt bred og kan omhandle mange forskellige emner. Hvad end du har skrevet speciale om public affairs, intern kommunikation, sociale medier, krisekommunikation, kampagner, blogs, videnssamfundet, spin, journalistik, sprogbrug, kønskommunikation, viralfilm eller lignende, så er det bare om at få sendt dit speciale af sted og være med i kapløbet om årets bedste k-speciale!
 
Glæden er tydelig at spore, når man som Katrine Ytzen Hermansen vinder Specialeprisen. Det er nemlig ikke blot pengepræmien, men også hæder og anerkendelse fra hele k-branchen, der er på højkant den dag.
 
Sådan deltager du
Der er faktisk ingen undskyldning for ikke at sende dit speciale ind, det er nemlig ganske nemt. Foruden at oprette en k-profil på Kforum (medmindre du selvfølgelig allerede har en) er det eneste, du skal gøre, at sende dit speciale til studerende@kforum.dk med et resumé af specialet, din karakter og gerne en udtalelse, hvis du har modtaget en. Husk endelig at fjerne alle personfølsomme oplysninger, inden du sender specialet. Herefter publiceres dit speciale på Kforum, og så er du med i konkurrencen om årets bedste kommunikationsspeciale.
 
KOM18 blev i år holdt på Docken og programmet var stopfyldt med innovative og visionære k-folk både på og nedenfor scenen Foto: Jeanne Kornum
 
Deadline for indsendelse af specialer til konkurrencen er 31. januar 2019, men vi modtager med glæde dit speciale før og ser frem til at læse det. Efter deadline nomineres otte af de indsendte specialer til at gå videre i konkurrencen, hvor juryen kårer de tre bedste k-specialer og præmierer dem med op til 10.000 kr. ved KOM19, der afholdes 9. maj 2019. Læs mere om KOM19 her.
 
Vi læses ved og glæder os til at høre fra jer.
 
De bedste hilsener,
Dansk Journalist Forbund & Kforum 

Relaterede artikler

Find de bedste k-events HER - Mangler du et overblik over, hvad der sker i løbet af året af kommunikationsrelevante arrangementer? Ingen panik! Vi præ...
Skriv et vinderspeciale - Kravene til de otte specialer, som var med i opløbet om Specialeprisen 2016, kan inspirere kommende specialeskrivere, so...
Har du skrevet 2017's bedste k-speciale? - Det har krævet blod, sved og træge teoretiske tankeprocesser at skrive dit speciale. Men nu er du omsider færdig, og det...
De klogeste hoveders klogeste ord - Hvert år bliver der indsendt mange specialer til Kforum. Hvis du ikke nåede at læse dem alle sammen, så får du her en li...
De nominerede til Specialeprisen '17 er ... - Kforum for Studerende har for syvende gang sat sig for at finde årets k-speciale. Vi er blevet overvældede. Vi er blevet...
Og 2017's bedste k-speciale er... - Blitzlys, rød løber og nedbidte negle. I går fandt vi vinderen af Specialeprisen'17, da KOM18 løb af stablen. Læs, hvem ...
"Vi vil forske - ikke spille klovn i medierne!" - Vi er godt på vej, og kommunikation sniger sig da også hele tiden tættere ind på forskerne. Men der er stadig langt mell...
Find de bedste k-events HER - Mangler du et overblik over, hvad der sker i løbet af året af kommunikationsrelevante arrangementer? Ingen panik! Vi præ...
Årets kommunikatører 2018 - Her er Kforums uforskammede, uforudsigelige og udskældte liste over årets kommunikatører. Ofte efterlignet, aldrig kopie...
Frugten af det hårde slid - Året rundt sende de flittige dimittender deres værker ind til Kforum til vores specialekonkurrence og som public service...
Hvem skal hyldes til KOM19? - Til årets k-konference, KOM19, uddeler Kforum og Dansk Journalistforbund sammen KOM-priserne, der hylder stærk faglighed...
Tillid i en tumultarisk tid - "Trust is our license to operate", siger Alex Aiken, der er Executive Director for Government Communications i den briti...
Kom til Kforums praktikbazar 2019 - It’s a jungle out there, og alene det faktum kan få én til fuldstændig at miste modet, hvis man ikke lige har en bestemt...
De nominerede til Specialeprisen '18 er... - Kforum for Studerende har for ottende gang sat sig for at finde årets k-speciale. Vi er både blevet klogere og har fået ...
Et plus for Kforum - Vores mission er og har altid været at gøre dig bedre til dit arbejde, uden det af den grund skal være kedeligt. Vi har ...
KOM19: Her er de 4 nominerede til Årets Kampagnepris - Ved årets kommunikationskonference KOM19 den 9. maj uddeler DJ og Kforum for tredje gang prisen for årets bedste kampagn...
Countdown til KOM19 - Så er der kun 14 dage til, Kforum og Dansk Journalistforbund åbner dørene til KOM19 i de smukke lokaler på Docken. Progr...
Og 2018's bedste k-speciale er... - Den stod på rød løber, nerver, der sad uden på tøjet, og en Dock, der var fyldt til bristepunktet, da vi i går fandt vin...

Giv din stemme

6 stemmer
4,5/5

Kommentarer

Få nyhedsbrev

42 JOB

Leder og kommunikationsfagligt fyrtårn

Se alle job Indryk job

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.