Årets mest kække, kalkulerede, kiksede kommunikation 2015

Læs her Kforums uforskammede, uforudsigelige og udskældte liste over årets kommunikatører. Læs den før prins Henrik flygter til Vendig, Rufus stuntlander i din baghave i sin helikopter, Nikita smider trusserne og Kravitz læderbukser bryder sammen. Basta, pronto slut.
Årets bedste cover: Charlie Hebdos Post Paris forside
Vi har champagne. Fuck jer, terrorsvin. Festen stopper aldrig. Forsvar Paris.  
 
 
Årets pjæk: Prinsens sviptur til Venedig 
Det er ikke sådan her, du bliver konge, Henrik.
(billedmanipulation)
 
 
Årets ups: DR Charlottes “test” – udskrivelse af Folketingsvalget
Charlotte aka Preben Lund testede danskernes nerver.
 
 
Årets mediestøtte-indsats: Carl Holst (kampsvedende af al den avislæsning)
At være fast abonnement på 47 aviser er et klogt og oplyst valg. Det er betingelsesløs mediestøtte i en svær tid.
 
 
Årets magiske outdoor: Palads
Mest skuffende date. Ever.
 
 
Årets dårligste definition: Pernille Bendixen om BNP
>>Det er noget teknisk noget, som andre taler om.<< Bare Nik, Pernille. Bedre National Paratviden.
 
 
 
Årets bedste spin: Helle Thorning & Co skriver bogen om sig selv sammen med Q-ball
Det bedste til mig og mine venner.
 
 
Årets dårligste konklusion: Den delvist afskrevne i Esbens Lundes Phd. 
Skabelsen af phd'en begynder med Adam og Eva og slutter med en selvplagiat-brøler af apokalyptiske dimensioner.
 
Årets bedste udtalelse: Jorden kalder Uffe og Uffe svarer
 
Årets rock-event: Lenny Kravitz' læderbuksesprække
Lenny giver os alt, hvad han har. Alt.
 
Årets Kjole: Nikita Klæstrups
Se mine patter nu og stem konservativt.  
 
 
Årets fuckfingerKronprinsen kører over broen, selvom den er lukket
Frederik giver baghjul til stormen Egon (og Sund & Bælt bliver pigefornærmet).
 
 
Årets mest politisk korrekte (og velformulerede) CSR: LEGO nægter at sælge klodser til Ai Weiwei
>>Vi støtter ikke projekter, hvor legoklodser bruges i politiske projekter<<
 
 
Årets Stop-kampagne: Konservatives 
Stop nu den topirriterende stop-kampagne.
 
 
Årets fænomen: Mansplaining
Jeg hører hvad du siger.
Gør du? Virkelig?!
 
Årets mest manipulerende kampagne: Ja-sidens EU-kampagne
Stem ja eller du støtter pædofili.
 
Årets kønskommunikation: Arlas yoghurt til mænd
Lissom: Er der nogen, der har et forslag til kødprodukter til kvinder? Noget der mætter mindre, fylder mindre, giver mindre...<<
(billedmanipulation af Davidson Grafisk)
 
 
Årets Old media-flop: Politikens nye univers
Betalingsmuren floppede og er stadig helt sort. 
 
Årets tyndeste undskyldning: Scoop Models forsvar for deres tændstik-tynde modeller.
>>Undskyld. Det var en svipser.<<
 
 
Årets mest snotforkældede møgunger: 25.000 kroners-Balmain-køen.
Forældrestøttet pjække-shopping for viderekommende
 
 
Årets brand: Paris for Peace
Fordi Paris er meget mere end en by.
 
 
Årets formidler: Æblemanden Hans Rosling lægger tal frem i deadline
Tag dén, Adam Holm.
 
 
 
Årets entré: Ambøssadøren Rufus' helikopterlanding i Nordsjælland.
Global CEO-style i frit flap-flop.
 
 
Årets brand-selvmord: VW
Das Auto.
 
 
Årets WTF politiske krise: Historien om Camerons omgang med en gris.
"I did not have sexual intercourse with that pig"
(billedmanipulation)
 
Årets desperado-idé fra Old Media: Nem Login på Dr.dk
Ja, lad os gøre det svært at se flow-tv.
 
 
Årets sell out: Vandkøleren fra WOOD WOOD
Den cool dreng i klassen hænger ud med pedellens søn.
 
 
Årets erkendelse: Mads Holger om Alternativet
 
Runner-up: Mads Holger kalder to dage før valget sit eget parti: »en døende patient med febervildelse«, der »mangler intellektuel kapacitet«.
 
 
Årets product placement: Netto-bilen til parade i Islamisk Stat.
Det er hårdt at tjene penge.
 
Årets tømmermænd: Den Kreative Klasse i kartofferækkerne efter valgnederladet
Seriøst, hvordan kan vi blive ved med at tage så meget fejl af vores land?
 
Årets twitterkonge: Tumpe-Trumps tåbe-tweets
Me Tarzan, you idiot, fight, fight.
 
 
Årets citybranding: Bruce aka Lars Løkke Rasmussen
Lille-Lars med hjemmesweater og skødehund - en af 20 grunde til ikke at bosætte sig i San Francisco 
 
--
Den øverste grafik er lavet af David Milo Davidson fra Davidson Grafisk

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også