Årets KOM-pris går til... Sofie Linde

Sofie Linde har formået at træde frem og skrive historie ved at fortælle sin egen. I et år, hvor alt omhandlede en pandemi, bragte hun en MeToo-debat til Mediedanmark. Derfor vinder hun årets KOM-pris. Her er priskomiteens begrundelse
Årets KOM-pris går til Sofie Linde. Hendes urkraft som kommunikatør og ikke mindst hendes mod til at bringe MeToo-debatten til Danmark har gjort en forskel. 
 
I en tid, der kun omhandlede virus, har hun formået at skifte fokusset, ikke kun i mediebranchen, men i hele Danmark, til en tiltrængt debat. En debat, som på ingen måde er slut endnu.  
 
Against all odds har Sofie Linde brugt sin taletid til at sætte en vigtig dagsorden. Foto: Martin Sylvest/Ritzau Scanpix
 
Det kræver et stort kommunikativt talent at bruge sin platform så mesterligt, så det hverken fremstår maniplulerende eller kynisk at anvende sin taletid til et større formål. Hendes budskab er forankret i dybe personlige oplevelser og et levet liv. Med det er hun lykkedes med at gøre det personlige fælles og det private politisk. Hvor præmissen og den etiske fordring blot har været at fortælle og formidle for at gøre uret til ret.
 
“Det er ikke uden skrammer, at man kaster sig ud i den debat, for den vækker helt enormt meget vrede. hvilket kom bag på mig. Men den vrede skal man tage og bruge som batteri i nakken, fordi så er der i den grad noget at kæmpe for.”
Sofie Linde 
 

Juryen for KOM-prisen består af:

  • Anna Rørbæk, grundlægger, Rørbæk Kommunikation
  • Sune Bang, direktør og partner, Kommunikationsbureauet København 
  • Sine Nørholm Just, professor, RUC
  • Timme Bisgaard Munk, chefredaktør, Kforum
  • Patrick Mark Reimers, kommunikationskonsulent, DJ  – Medier & kommunikation.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også