Præsentation af juryen til Specialeprisen 2016
Specialeprisen 2016

Skrevet af

Kforum for Studerende

13 artikler

2 indlæg

Kforum kårer årets k-speciale. Det kan være startskuddet på din jobkarriere - og så kan du vinde 10.000 kroner. Læs her hvem juryen består af, og hvad de lægger særlig vægt på i deres bedømmelse af specialerne.
For tredje år i træk afholder Kforum for Studerende 'Specialeprisen' og kårer årets k-speciale. Juryen i år består af fem af branchens skarpeste k-folk. Her kan du læse mere om, hvem juryen består af, hvorfor de mener, det er vigtigt at deltage i Specialeprisen, og hvad de lægger særlig vægt på i deres bedømmelse af specialerne. 
 
Timme Bisgaard Munk er ph.d. i sociale medier fra Københavns Universitet. Han har gennem flere år undervist på KU og CBS og arbejdet som projektleder i kommunikationsvirksomheden Advice A/S. Timme er medstifter af Kforum og har været redaktør på Kforum helt tilbage til dengang, folk talte om WAP-telefoner og Arto.
 
 
 
Hvad kigger du særligt efter i din bedømmelse af specialerne til Specialeprisen 2016?
Jeg er på udkig efter noget fagligt nysgerrigt, originalt og selvstændigt. Det skal være noget, som viser mod til at følge en nysgerrighed og undersøge noget, der ikke allerede er analyseret forfra og bagfra.
 
Hvorfor mener du, at det er vigtigt at deltage i Specialeprisen?
Det er vigtigt at deltage i Specialeprisen, fordi det kan være springbrættet til en karriere i kommunikationsbranchen. Derudover giver prisen den studerende mulighed for at nå længere ud med de centrale pointer fra specialet. 
 
Lisbeth Haumann arbejder som ledelsesrådgiver. Hun har mange års erfaring som topleder i den offentlige sektor, bl.a. som kommunikationschef i Fyns Amt og som HR-direktør i DSB og Odense Kommune. Lisbeth arbejder for at omsætte ledelses- og kommunikationsteori til praktisk viden og adfærd hos ledere i forskellige typer af virksomheder.
 
 
 
Hvad kigger du særligt efter i din bedømmelse af specialerne til Specialeprisen 2016?
Jeg ser efter specialer, som både lever op til et akademisk niveau, og som bidrager med ny, interessant og ikke mindst brugbar viden til hverdagen i virksomhederne. Jeg er ikke vild med specialer, der ikke forholder sig til virkeligheden, er præget af dårligt sprog eller er kedelige at læse.
 
Hvorfor mener du, at det er vigtigt at deltage i Specialeprisen?
Alt for mange spændende specialer ender støvede og hengemte, fordi de akademiske krav gør/kan gøre det langsommeligt at nå frem til pointerne. Jeg synes, Specialeprisen giver de studerende mulighed for at få deres kæmpestore arbejde og engagement frem i lyset.
 
Karl-Heinz Pogner er lektor på CBS, underviser blandt andet i faget ’Medieudvikling og digital kommunikation’ og har gennem mange år været vejleder, eksaminator og censor på forskellige projekter: års-, bachelor- og praktikprojekter samt specialer. Karl-Heinz er særligt interesseret i grænsefladerne mellem den akademiske praksis og andre praksisser samt mellem organisationskommunikation, tekstproduktion og videnproduktion. Hans forskning undersøger nye former for Urban Governance, Co-creation og Academic Writing i ”Discourse & Action Spaces”
 
 
Hvad kigger du særligt efter i din bedømmelse af specialerne til Specialeprisen 2016?
Jeg leder efter nye og spændende vinkler og grundig analyse, argumentation og dokumentation i specialer – og at jeg lærer noget nyt. Derudover lægger jeg vægt på, om kravene for akademisk stringens er opfyldt, samt om den studerende går til undersøgelsen med en klar og konsistent metode. 
 
Hvorfor mener du, at det er vigtigt at deltage i Specialeprisen?
Deltagelsen i Specialprisen er en stor mulighed for kandidater for at vise deres viden og kunnen for et kyndigt fagpublikum.
 

Jesper Højberg Christensen er stifter af og bestyrelsesformand for Kommunikationsforum A/S, Advice A/S og Nextwork A/S m.fl. Jesper har i mere end 25 år været med til at tegne kommunikationsbranchen og begrebet strategisk kommunikation. Han har rådgivet mange topledelser i private og offentlige virksomheder i strategisk kommunikation, branding, forretningsudvikling og forandringsprocesser. Han underviser og er oplægsholder på en god del af de 30 institutter og deres master- og diplomuddannelser, hvor der undervises i ledelse, kommunikation og branding, og han er medforfatter af en række bøger og artikler. Han er desuden serieiværksætter og næstformand i DanBan, samt i bestyrelsen for bl.a. Psykiatrifonden og Synoptikfonden samt Den Sociale Kapitalfond.

 
 
 
Hvad kigger du særligt efter i din bedømmelse af specialerne til Specialeprisen 2016?
Det faglige niveau selvfølgelig, men også om det tegner et kommunikativt felt mellem teori og praksis, der peger fremad. Kommunikationsfaget er ungt, og vi har brug for at udvikle vores genstandsfelt og praksis i ét.
 
Hvorfor mener du, at det er vigtigt at deltage i Specialeprisen?
Det er vigtigt at have nogle ledestjerner og inspiratorer for faget og det er ikke nødvendigvis kun ældre professorer og lektoren, der kan det, fordi faget udvikler sig så stærkt og inspirationen kommer mindst lige så meget fra ny praksis
som fra teoriudvikling.
 
Annette Hoffskov er uddannet cand.comm fra Roskilde Universitet. Annette underviser i retorik, tekstproduktion, kommunikationsplanlægning og interkulturel kommunikation på Copenhagen Business School, IT Universitetet og Aalborg Universitet Copenhagen. Derudover fokuserer Annette på at lære studerende at mestre den akademiske genre, at argumentere overbevisende for både resultater og metodevalg og formidle begge dele i et klart, korrekt og akademisk sprog. 
 
Hvad kigger du særligt efter i din bedømmelse af specialerne til Specialeprisen 2016?
Som jurymedlem kigger jeg efter specialer, som har et interessant og relevant fokus, som er metodisk overbevisende, og som også gerne må mestre den svære balance mellem akademisk sprog og levende formidling.
 
Hvorfor mener du, at det er vigtigt at deltage i Specialeprisen?
Specialestuderende er sikkert ikke altid klar over, at de bidrager med vigtig ny viden. Det er en god idé at udbrede denne viden til en større målgruppe end bare eksaminator og censor. Når I deltager i Specialeprisen, får flere mennesker indsigt i jeres erkendelser og konklusioner. Jeres deltagelse kan samtidig bane vej for fremtidige jobmuligheder, da masser af kommunikationspraktikere læser Kforums nyhedsbreve og artikler.

Relaterede artikler

Er du gratis til grin? - Forårssemesteret nærmer sig. Skal du i praktik – eller overvejer du stadig, om det er noget for dig? Praktik er som ofte...
Guide til gode undskyldninger - Vi bliver ikke bedømt på vores handlinger, men på kvaliteten af vores bortforklaringer. Det gælder ikke kun politikere o...
Gør gode praktikanter bedre - Det er nu, det sker. Praktikant-bazar, panikdage og utallige praktikopslag. Jagten på den passende praktikant - og prakt...
You are what you eat – and the company you keep - I Danmark har vi, hvad der kan kaldes det ”traditionelle madregime”, som er domineret af de officielle kostråd. Dette re...
Find de bedste k-events HER - Mangler du et overblik over, hvad der sker i løbet af året af kommunikationsrelevante arrangementer? Ingen panik! Vi præ...
De nominerede til Specialeprisen'16 er... - Kforum for Studerende har for sjette gang sat sig for at finde årets k-speciale. Vi er blevet overvældede. Vi er blevet ...
Skriv et vinderspeciale - Kravene til de otte specialer, som var med i opløbet om Specialeprisen 2016, kan inspirere kommende specialeskrivere, so...
Har du skrevet 2017's bedste k-speciale? - Det har krævet blod, sved og træge teoretiske tankeprocesser at skrive dit speciale. Men nu er du omsider færdig, og det...
De nominerede til Specialeprisen '17 er ... - Kforum for Studerende har for syvende gang sat sig for at finde årets k-speciale. Vi er blevet overvældede. Vi er blevet...

Giv din stemme

5 stemmer
4,4/5

Kommentarer

Få nyhedsbrev

31 JOB

Formidlings- og kommunikationskonsulent

Se alle job Indryk job

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.