Online-bannere, der er algoritmestyrede, har både høstet awards til bureauer, rejst etiske problemstillinger og kastet debatter om filterbobler og datakontrol af sig. Der er dog ét aspekt ved online-annoncering, der kan få enhver til at trække på smilebåndet: malgoritmer.
Malgoritmer sker, når algoritmemaskineriets annonceplacering kommer i karambolage med en modstridende nyhedshistorie, hvormed det samlede udtryk synes noget ironisk, uheldigt eller måske decideret upassende.
1. “Burn baby. Burn!”
.png)
2. Sig ikke, at bannerreklamer ikke virker!
.png)
3. Hvad rimer på klima og miljø? Ja, i hvert fald ikke Statoil.
.png)
4. Hvorfor er det altid Nikes slogan, der ender i tvivlsomme situationer som denne?
.png)
5. Ummm..
.png)
6. Medaljeværdigt? Næppe.
.png)
7. Hey, genius!

8. Man er vel aldrig for døv til at tale i telefon?
.png)
9. Pænt nej tak til cruiseferie.
.png)
10. Ak, ja.
.png)
11. Måske følger der lidt sygdom med – men det er gratis!
.png)
12. ‘Safety first’ gælder alle
.png)
13. Nej, nej, nej. Bare nej.
.png)
14. Kaboom!
.png)
15. Vi lider åbentbart allesammen af anatidaephobia
.png)
16. Når kampgejsten skal holdes oppe under alle omstændigheder
.png)
17. Man kan altid skyde skylden på de højere magter
.png)
18. … Men var det noget med en ny bil?
.png)
19. Alt til familieferien!
.png)