Ugens ananas: Mette Bierbum Bacher

Hvem er K-branchens rising stars? Hvor arbejder de, hvad er deres visioner for branchen og hvem ser de op til? Kforum har sat en stafet i gang - og anden K-komet er Mette Bierbum Bacher, der er Head of Social i kommunikations- og mediebureauet Mindshare.
Mette Bierbum Bacher. Ugens ananas i egen juice.
Mette Bierbum Bacher. Ugens ananas i egen juice.
Navn: Mette Bierbum Bacher         
Alder: 32
Titel + Arbejdssted: Head of Social i Mindshare
Uddannelse: Cand.ling.merc i marketing og fransk
 
Mette Bierbum Bacher på sit kontor i Mindshare.
 
Jeg valgte K-branchen, fordi... jeg synes, at det er enormt spændende at arbejde med kommunikation og marketing.
Jeg er meget fascineret af sociale medier, fordi anvendelsesmulighederne spænder så vidt, og fordi de i dén grad har været med til at ændre magtbalancen i samfundet og skabe rum til en social aktivisme, uanset om det så er mere politisk eller for eksempel i forbindelse med produktudvikling.
 
Jeg er valgt som ananas, fordi… jeg er rigtig god til mit job og god til gøre opmærksom på mine kompetencer. Det sidste er ret vigtigt i vores branche, for der er mange dygtige folk derude, og din chef kan ikke læse dine tanker. Så hvis du har store ambitioner, skal du melde det klart ud.
 
Om ti år er jeg… endnu klogere.
Og så har jeg været med til at dygtiggøre og hjælpe en masse unge kvinder og mænd frem i branchen. Jeg kan virkelig godt lide at lede og motivere mit team, og det er en rolle, som jeg meget gerne vil udvikle endnu mere i fremtiden.
 
Min vision for K-branchen er... at vi skal blive ved med at udfordre vores tilgang til kreativitet og kommunikation.
Vi kan se, at forbrugerne bliver mere og mere trætte af reklamer og samtidig har faldende opmærksomhed over for reklamer.
Det skaber selvfølgelig nogle udfordringer, og derfor har vi som kommunikatører et ansvar for at sætte barren højt og skabe kommunikation, der betyder noget for forbrugerne eller for eksempel løser et problem i deres hverdag.
 
 
Jeg er vild med… at være med til at sætte standarden for, hvad god kommunikation er. Jeg arbejder rigtig meget med store FMCG brands (fast-moving consumer goods. Red.) og brandaktivering på sociale medier. Der er tale om nogle meget dedikerede fans, og det er her – hvis vi evner at skabe den gode kommunikation – at vi virkelig kan rykke noget og være med til at sætte sociale medier endnu mere på dagsordenen i virksomhederne.
 
I samme ombæring et kæmpe klap på skulderen til alle community managers derude, som er så vigtige for at få strategierne til at lykkes.
 
Jeg har svært ved at tolerere… de nemme løsninger. Min faglige stolthed gør, at jeg altid undersøger mulighederne en ekstra gang og konstant udfordrer mit team og mine kunder.
 
10 K-folk jeg vil fremhæve er… nogle rigtig dygtige mennesker inden for social og digital, som jeg bliver inspireret af og sparrer med:
Anne Jensen (Northside Festival), Annemette Traberg (Discovery Networks Denmark), Tine Schjødt (Mediacom),
Maria Andersen (RelationsPeople), min kollega Mikkel Rossing (Mindshare), Maria Holst Mouritzen (Dansk Arkitektur Center), Stine Mølgaard (Selvstændig digital strateg), Lasse From (DR Ung), Samantha Foltmar (Universal Music) og Louise Dohn (TV 2).
 
Jeg sender stafetten videre til Rasmus Fisker, der sidder som Content & Strategy Director i MediaCom.   
 
-
 
Mette Bierbum Bacher fik stafetten af Tina Mellergaard.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også