Mennesker som medier
Influencer eller ambassadør?

Influencere arbejder for at påvirke, ofte kommercielt eller for at påvirke holdning og adfærd. Det er deres arbejde, så der er også et kommercielt sigte for dem selv, der er forholdsvis direkte. Foto Getty Images

Hvis mennesker er medier, hvilken slags medier er de så? Skal du arbejde med dem redaktionelt, eller skal du annoncere hos dem? Hvilken type menneskemedie er bedst for de budskaber, din virksomhed vil ud med? Rikke Damgaard og Katrine Thielke ser på influencere og medarbejderambassadører som medier....

Du skal være PLUS kunde for at læse denne artikel.

Kom på forkant med viden om kommunikation.
Skriv til Timme på timme@kforum.dk
eller ring på 33 42 21 60
for at få et godt tilbud.

Relaterede artikler

Forvandl dine kollegaer til influenter - I virksomheden kæmper vi ikke med ad-blockers - alligevel kan det være svært at få sine budskaber og projekter igennem. ...
Få mest ud af influencers på Instagram - Hvordan performer sponsorerede posts på Instagram i forhold til de organiske? Og hvad udgør x-faktoren i de sponsorerede...
Bliv din egen influencer på YouTube - Din virksomhed har sikkert allerede en YouTube-kanal, hvor der nogle gange bliver lagt videoer op, som ikke bliver set a...
Fyre Festival-fiasko: Influencerstuntet, der snød alle - Fyre Festival blæste alle omkuld med verdens måske mest massive influencer-markedsføring. Men hvad der skulle have været...
Kan virtuelle influencers overtage influencer marketing? - På mange måder minder ’Lil Miquela’ om mange andre kendte instagrammere. Hun er fascinerende, lever et anderledes jetset...
Kidfluencers er de nye supermodeller - Efter influencers kommer kidfluencers. Stjernerne på sociale medier bliver stadig yngre, men den voksende ”kidfluencerøk...
Ægte indflydelse kræver ægte influencers - Influencerfænomenet stormer frem med youtubere som Rasmus Brohave og Alexander Husum og instagrammere som Sandra Willer ...
Megatrends 2020 - Hvad bringer fremtiden? Vi kommer her med vores forudsigelser for kommunikation, branding, teknologi, samfund og derimel...
Skal offentlige topchefer være aktive på sociale medier? - Mit lange svar får du uddybet i denne klumme, da det på mange måder er kontraintuitivt. Den offentlige topchef er jo emb...

Giv din stemme

16 stemmer
4,4/5

Kommentarer

Få nyhedsbrev

23 JOB

Praktikant

Se alle job Indryk job

Få nyhedsbrev

Job

Head of digital and content

Frist: 16. april

Head of Communication & CSR

Frist: 14. april kl. 16.57

Pressechef

Frist: 30. april
Se alle job Indryk job

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.