Pressechef i Too Good To Go stopper

Tanja Møller Andersen stopper som pressechef i madspildsappen To Good To Go efter en organisationsændring. (opdateret med kommentar fra Tanja Møller Andersen)
Svensk pressechef for Too Good To Go tager over i Danmark, hvor Tanja Møller Andersen stopper. Foto: Anders Engelund Christiansen
Svensk pressechef for Too Good To Go tager over i Danmark, hvor Tanja Møller Andersen stopper. Foto: Anders Engelund Christiansen
Efter 3 1/2 år som pressechef for madspildsappen Too Good To Go stopper Tanja Møller Andersen som pressechef. 
 
Pressechefen for Too Good To Go i Sverige bliver ny ansvarlig for det danske marked, skriver Dagligvarehandlen.dk.
 
"Det føles både helt rigtigt og helt forkert. For de seneste 3,5 år har uden sammenligning været de vildeste, sjoveste og mest meningsfulde i mit arbejdsliv," skriver Tanja Møller Andersen på LinkedIn.
 
Når hun skal fremhæve nogle af de aftryk, hun har været med til at sætte som pressechef, peger hun på lanceringen af  datomærkningsinitiativet ‘ofte god efter: Se, duft, smag’. Det har til formål at forlænge levetiden af fødevareprodukter for at mindske madspild. 
 
"Derudover har jeg lagt en masse kræfter i at få madspild højere op på den politiske agenda," fortæller Tanja Møller Andersen til Kforum og fortsætter: 

"Det har ganske enkelt været skide sjovt og fuld af mening, og jeg er så taknemmelig over, at jeg måtte ride med. Men alting har en tid, og når man som jeg er født med rullesten i maven, er et opbrud om dette en god lejlighed til at spejde efter andre spændende muligheder."

Tanja Møller Andersen ser sig nu om efter et nyt job og kalder sig stærkest inden for PR, presse og public affairs.

"I første omgang skal jeg lige øve mig i at trække vejret helt ned i maven efter 3,5 år på speed. Men så skal jeg drikke en masse kaffe med en masse inspirerende mennesker og spore mig ind på, hvad mit næste move skal være," fortæller hun og tilføjer: 

"Lige nu forestiller jeg mig, at det kunne blive en anden spændende impact-virksomhed, en stor, etableret virksomhed eller et PR-bureau. Men det kan nå at ændre sig mange gange. Men én ting er helt sikker: Min kommende arbejdsgiver bidrager positivt til samfundet og flytter noget i den grønne omstilling. Men det kan man jo gøre på mange måder i dag." 
 

TGTG sætter fokus på profit

I sommer kom det frem, at Too Good To Go, med adm. direktør Mette Lykke i spidsen, ændrer sin strategi på grund af stigende inflation og kriser som krigen i Ukraine og energikrisen.
 
Frem for at satse på vækst trods høje underskud vil virksomheden i højere grad have fokus på at blive profitabel, ifølge Børsen
 
 
I 2021-regnskabet har Too Good To Go et underskud på 344 mio. kr. Det er mere end en fordobling fra 142,5 mio. kr. i 2020. Omsætningen i 2021 lød på 493 mio. kr. for 2021 i forhold til 281 mio. kr. i 2020.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også