Vi samler det mest holdbare fra arkivet efter tema, så alle let kan finde artikler om lige deres område på Kforum. Her får du et overblik over det bedste om branding og ekstern kommunikation
En relateret tendens er, at det nu trender at brande virksomheder som fejlbarlige, men alligevel fantastiske – altså
flawsome.
Kundeomsorg og kriser
En anden tendens, der har været på banen længe, men ikke er på vej ud, er
at gøre god service til en del af sit brand, hvor man imponerer kunderne så meget på servicefronten, at de sure bliver glade, og de glade siger det videre.
Er slet spil mere din ting, så viser
Edelsmans beskidte strategi, hvordan man kan undergrave modstanderne, hvis man er kynisk nok til at tage alle midler i brug.
Et lidt mere tvivlsomt, men ikke desto mindre interessant fremstød er
Børsens ”Det næste Danmark”, deres desperat dyre 2014-kampagne, hvor de iscenesatte deres journalister som stjerner. Selvom mange kun havde latter til overs for de selvfede annoncer og billboards, kan man alligevel argumentere for, at det lykkedes dem at skabe et brand.
Content marketing og content seeding
Et vigtigt fænomen i moderne kommunikationsarbejde er content marketing, altså arbejde med at tiltrække (for)brugerne med interessant indhold i stedet for selv at opsøge dem med reklamer. Så tag et kig på
100 hands-on ideer til content marketing (et emne, du kan finde flere links om
her).
Nu vi beskæftiger os med kommunikation via fysiske rammer, bør du måske også opfriske dit kendskab til fænomenet
nudging – det blide puf i den rigtige retning, der især er et fantastisk supplement i kommunikation, hvor adfærdsændringer er målet. Og selvom nudging kan virke som noget, der mest er relevant for store spillere, kan også mindre virksomheder få resultater med nudging.
International branding, CSR og framing
Men repræsenterer du en stor spiller, er I måske i gang med at skabe jer et navn internationalt…Her handler det mere om at
skabe en fortælling, der holder globalt, end om at være god til engelsk.
Desuden er det rigtig god branding at udvise
samfundsansvar som virksomhed – altså at medtænke Corporate Social Responsibility i sin kommunikationsstrategi. Men det er risikabelt at blære sig, så man skal gøre sig umage med, hvordan man spreder den gode nyhed.
Op og ned i kommunikationskanalerne
I en tid, hvor der er så mange nye muligheder for at kommunikere med brugere og kunder, bliver det også sværere at vælge, hvilke kommunikationsmetoder man vil bruge kræfter på – og hvordan…
Gammeldags internetbannerreklamer er håbløse, fordi de fleste klik er frustrerede fejlklik, men
der er håb for bannerkonceptet i et nyt, interagerende format.
Nyhedsbrevet er ved forskellige anledninger blevet erklæret dødt, men har man indblik i marketingkanaler på tværs, ved man, at
nyhedsbrevet fortsat er svært at slå - både angående
ROI og performance.
Ud over rampen på sociale medier
Vi har allerede samlet
vores godter om sociale medier tidligere, hvis det især er det, du er interesseret i. Alligevel skal der selvfølgelig lidt om det med her.