Kommunikationsspeciale: Personlige, politiske kriser
Personlige, politiske kriser

Foto: Janus Engel.

En analyse og diskussion af, hvordan politikere håndterer kriser, hvordan medier agerer i disse kriser, og sammenhængen mellem disse to aktørers håndtering og ageren.
Mit speciale er en analyse og diskussion af, hvordan politikere håndterer kriser,
hvordan medier agerer i disse kriser, og sammenhængen mellem
disse to aktørers håndtering og ageren.
 
I analysen og diskussionen af politikernes håndtering af kriser, er der taget udgangspunkt i, hvordan virksomheder håndterer kriser. Denne teori er overført til politikere i krise, og det undersøges om politikernes håndtering af kriser lever op til de normative forventninger om, hvordan de enkelte kriser bør håndteres. 
 
Under mediernes ageren i kriser analyseres det, hvorvidt medierne pålægger politikerne et ansvar, i hvilken tone der skrives om kriserne, og hvorvidt medierne skrivers ensartet om kriserne. 
 
Til sidst undersøges det, hvorvidt der er en sammenhæng mellem mediernes dækning af krisen, og politikernes krisehåndtering. Hertil er der fundet nye interessante resultater som påviser, at mediernes tone påvirker, hvilken krisestrategi som politikerne bruger.
 
Specialet er udarbejdet af Petrine Jørgensen, der er uddannet fra Institut for Statskundskab, Syddansk Universitet. Specialet blev bedømt til karakteren 7. 
 
 

Giv din stemme

5 stemmer
4,4/5

Kommentarer

Få nyhedsbrev

28 JOB

Kommunikationskonsulent

Se alle job Indryk job

Job

Studentermedhjælper

Frist: 10. marts

Presserådgiver

Frist: 5. marts

Praktikant til SoMe

Frist: Løbende samtaler
Se alle job Indryk job

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.