Øg effekten af din online oplysningskampagne

Brug af den evolutionspsykologiske forståelse af adfærd og følelser til at øge effekten af online oplysningskampagner
Specialet præsenterer ny viden – og vi vil påstå, at denne viden er de første dønninger til den næste store bølge inden for markedsføring: den tilstandsbaserede markedsføring. I specialet bliver dette konkret undersøgt på baggrund af evolutionspsykologi og online– et felt der os bekendt ikke tidligere er sat i relation. Behovet for en sådan undersøgelse ligger i, at denne type kampagner har vist sig at være alt fra effektive til ineffektive eller ligefrem have den modsatte effekt.
Vi undersøger dermed om brugen af evolutionspsykologi kan øge effekten af online oplysningskampagner. Endvidere har teknologien og internettet radikalt ændret, hvordan markedsføring kan og vil blive udformet.
Derfor undersøger vi endvidere, om digital teknologi er et værktøj, der konkret kan bidrage til, at evolutionspsykologien kan anvendes til at effektivisere online oplysningskampagner.
 
Afhandlingen skal forstås som pionerarbejde, der kan give incitament til videre forskning.
 
Specialet er skrevet af Ida Riis Gadegaard og Christian Lykke-Rasmussen, der er uddannet fra henholdsvis Cand.merc.(kom.) og Cand.merc.(it.), CBS. Specialet er vurderet til karakteren 12.
 
 
Obs. Da specialets interviewede personer ikke er orienteret om, at dette speciale lægges online, har vi i tilsendte udgave valgt at erstatte deres navne samt navnet på de virksomheder, de arbejder i, med et bogstav. 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også