Kforum Lyd: I første afsnit af vores podcastserie taler vi med Halfdan Timm om alt fra LinkedIn til Ståle Solbakken.
Kforum lancerer en ny podcastserie, der tager livtag med alt, hvad der rører sig i kommunikationsbranchen. I hvert afsnit taler vores vært Morten Gade med en spændende k-personlighed, der gør os klogere på vores fag.
Alexa, afspil Kforums podcast nu
I første episode byder vi velkommen til Halfdan Timm. Halfdan er partner i det fremadstormende marketingbureau Obsidian Digital. Halfdan er hamrende dygtig til at formidle de nyeste taktiske trends inden for markedsføring, så vi benytter lejligheden til blandt andet at forhøre os om, hvordan man bedst bruger sit alt for lille annoncebudget.
Halfdan giver sine bud på, hvor du skal annoncere i 2019, om det betaler sig at starte en Facebookside, og hvilke fejl kommunikationsfolk laver, når de annoncerer digitalt. Og så diskuterer vi, hvilke konsekvenser Google Home og andre stemmestyrede assistenter får for kommunikation og markedsføring. Kommer Alexa og Siri for eksempel til at ændre vores forbrugsvaner? Tager de valg for os?
Vi vender også nogle af tidens strømninger og fænomener – er de overvurderede, eller er der noget, der ikke kan lovprises nok? Vi kommer omkring alt fra Snapchat til ejendomsinvestering, fra Ståle Solbakken til LinkedIn.
I de kommende uger byder vi blandt andet velkommen til Maria Steno, Michael Jeppesen og Pelle Guldborg Hansen.
Lyt med, og hør om alt fra k til k!
Du kan også høre det hele lige her:
Relaterede artikler
Er der penge i podcast?
-
Skal man mase sig ind i det pakkede medielandskab, så er det tilsyneladende podcasts, der er sagen. Billigt at producere...
Podcast er avisernes nye stemme
-
Podcasts er som et fremadstormende nichemedie ved at indtage en særlig plads i udviklingen af digital journalistik. Spec...
Podcast er den nye avis
-
Store internationale dagblade som The New York Times og The Guardian er for længst begyndt at producere podcast. Men hva...
Sådan bryder du lydmuren
-
Det er ikke kun muligt for dem med store økonomiske overarme og flotte lydstudier at producere veltilrettelagt og intere...
Native advertising i podcasts
-
I mit speciale har jeg undersøgt, hvordan podcast-producenter udformer native advertising i podcasts, og hvordan det udf...
Ja tak til artikulation
-
Du har købt en god mikrofon. Du har fået en masse ideer til indhold. Du har lært at klippe og distribuere, og så er du k...
Gør dit brand lyttevenligt
-
Corporate podcasts har i nogle år fået lov til at lide en stille død sammen med den corporate-blog, som ingen læser. Mås...
Tilliden er væk - og hvad så?
-
Så er den her igen for 13. gang: undersøgelsen, som tager temperaturen på de europæiske kommunikatører og deres professi...