Kend din prispsykologi
Bedre til prisen

Bogen Prispsykologi fortæller gennem seks adfærdsøkonomiske step, hvordan man som virksomhed når frem til den rette pris - og mere tilfredse kunder.

Skrevet af
Man kunne håbe, at boligboblen og 2008-finanskrisen måske en gang for alle lagde myten om den rationelle forbruger i graven. John Stuart Mill slog ordet homo economicus fast som den idealiserede, menneskelige forbruger, der altid opfører sig rationelt egennyttig, men de fleste sælgere ved, at han må...

Du skal være PLUS kunde for at læse denne artikel.

Kom på forkant med viden om kommunikation.
Skriv til Timme på timme@kforum.dk
eller ring på 33 42 21 60
for at få et godt tilbud.

Relaterede artikler

Miniguide til dit nyhedsbrev - En relevant, personlig og korrekt timet e-mail har over de sidste to årtier næsten altid sikret det bedste markedsføring...
Hip hip hovsa - Hipsterstilen er classic tilsat cool – og hvem vil ikke gerne udstråle det? Men kan man markedsføre til hipsteren? Det k...
Post nudging - Nudging er et fænomen, der er så velkendt, at spørgsmålet er, om vi er ved at være post nudging? Der er trods alt grænse...
Puf er plat - Der er stort set ingen, der har fattet, hvad nudging egentlig er. Et nudge er nemlig hverken ”et lille blidt skub” eller...
Må jeg fortælle om denne her Bubble Latte? - Lige nu arbejder Forbrugerombudsmanden på en række pejlemærker for virksomheders samarbejde med bloggere, som skal gøre ...
50 nudges du skal bruge - Når det handler om at påvirke andres adfærd, er det ofte den mindste ændring, der skaber den største forskel. Det hævder...
Nudging på eget ansvar - Siden Thaler & Sunstein udgav bogen 'Nudge – Improving decisions about health, wealth and happiness' i 2008, har der kør...
Nudging på 5 minutter - Lad dit system 2 ligge og lad system 1 labbe denne mikroindføring i nudging i sig. Det er nemt og du bliver klogere.
1000 kroners-metoden - Du har sat dig et mål - tabe dig, læse bogen, der stadig står urørt på dit skrivebord, nå indbakke-nul hver dag, stoppe ...
Øg effekten af din online oplysningskampagne - Brug af den evolutionspsykologiske forståelse af adfærd og følelser til at øge effekten af online oplysningskampagner
Den troværdige vej til troværdig reklame - Uanset om du kalder det retorik, manipulation, propaganda, salg, PR eller reklamer, det er din opgave at overtale. Dit s...
Alt for meget WHY - Internettet er ved at kvæles i corporate vækkelse og WHY.  Brands vil død og pine give mening. Sidste uge var dråben, da...
Adfærdsdesign for dummies - Ny dansk introduktion til adfærdsdesign. Forsker ved School of Politics and International Relations Erik Gahner Larsen a...
Mørke mønstre eller godt adfærdsdesign? - Dark patterns – defineret som: En digital løsning, der lokker eller snyder dig til at gøre noget andet end det, du egent...
Hvem vinder testen? - Hvordan får virksomheder deres målgruppe til at købe deres produkter? Spørger man ”The Godfather of Influence”, professo...
Dine kunder brokker sig for at være flinke - Hvordan kan du bruge redskaberne fra konfliktmæglingen på skrift? Hvad ved vi egentlig om vrede brugeres motivation for ...

Giv din stemme

7 stemmer
4,6/5

Kommentarer

Få nyhedsbrev

47 JOB

Content Communication Specialist

Se alle job Indryk job

Kursus

Skab varige forandringer med adfærdsdesign

Kurset er udsolgt - tilmeld dig hvis du vil på venteliste

Se alle Bliv klogere

Job

Barselsvikariat som kommunikations- og pressekoordinator

Frist: 16. oktober

Praktikanter

Frist: Vi holder samtaler løbende.

KOMMUNIKATIONSCHEF

Frist: 23. oktober
Se alle job Indryk job

Kursus

LinkedIn: Send medarbejderne i front

Kurset er udsolgt - tilmeld dig hvis du vil på venteliste

Se alle Bliv klogere

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.