Bogen Prispsykologi fortæller gennem seks adfærdsøkonomiske step, hvordan man som virksomhed når frem til den rette pris - og mere tilfredse kunder.
Man kunne håbe, at boligboblen og 2008-finanskrisen måske en gang for alle lagde myten om den rationelle forbruger i graven. John Stuart Mill slog ordet homo economicus fast som den idealiserede, menneskelige forbruger, der altid opfører sig rationelt egennyttig, men de fleste sælgere ved, at han må...
Du skal være PLUS kunde for at læse denne artikel.
Kom på forkant med viden om kommunikation.
Skriv til Timme på timme@kforum.dk
eller ring på 33 42 21 60
for at få et godt tilbud.
Relaterede artikler
Miniguide til dit nyhedsbrev
-
En relevant, personlig og korrekt timet e-mail har over de sidste to årtier næsten altid sikret det bedste markedsføring...
Hip hip hovsa
-
Hipsterstilen er classic tilsat cool – og hvem vil ikke gerne udstråle det? Men kan man markedsføre til hipsteren? Det k...
Post nudging
-
Nudging er et fænomen, der er så velkendt, at spørgsmålet er, om vi er ved at være post nudging? Der er trods alt grænse...
Puf er plat
-
Der er stort set ingen, der har fattet, hvad nudging egentlig er. Et nudge er nemlig hverken ”et lille blidt skub” eller...
50 nudges du skal bruge
-
Når det handler om at påvirke andres adfærd, er det ofte den mindste ændring, der skaber den største forskel. Det hævder...
Nudging på eget ansvar
-
Siden Thaler & Sunstein udgav bogen 'Nudge – Improving decisions about health, wealth and happiness' i 2008, har der kør...
Nudging på 5 minutter
-
Lad dit system 2 ligge og lad system 1 labbe denne mikroindføring i nudging i sig. Det er nemt og du bliver klogere.
1000 kroners-metoden
-
Du har sat dig et mål - tabe dig, læse bogen, der stadig står urørt på dit skrivebord, nå indbakke-nul hver dag, stoppe ...
Alt for meget WHY
-
Internettet er ved at kvæles i corporate vækkelse og WHY. Brands vil død og pine give mening. Sidste uge var dråben, da...
Adfærdsdesign for dummies
-
Ny dansk introduktion til adfærdsdesign. Forsker ved School of Politics and International Relations Erik Gahner Larsen a...
Hvem vinder testen?
-
Hvordan får virksomheder deres målgruppe til at købe deres produkter? Spørger man ”The Godfather of Influence”, professo...