Har menneskeliggørelse af computerne betydning i forhold til offentlig service og kommunikation? Hvad vil de positive og negative konsekvenser af en sådan udvikling være?
Kan en computer være menneskelig? Flink endda? Bør en computer være menneskelig? Og hvilken betydning har det for offentlig kommunikation og service? Forud for konferencen Den Digitale Borger i Idrættens Hus i januar bad vi Peter Svarre, forfatter til bogen Hvad skal vi med mennesker om kunstig inte...
Du skal være PLUS kunde for at læse denne artikel.
Kom på forkant med viden om kommunikation.
Skriv til Timme på timme@kforum.dk
eller ring på 33 42 21 60
for at få et godt tilbud.
Relaterede artikler
Teknologien har kontrollen
-
Teknologerne drømmer om, at teknologien kører sig selv. Resultatet er magtesløshed, for når teknologien kører sig selv, ...
Kina vinder AI-kapløbet
-
Kina har sat sig et mål om at være verdens førende nation inden for udvikling og implementering af kunstig intelligens i...
Med venlig hilsen vores robot
-
Et buzzword i kommunikations- og marketingkredse for tiden er ’marketing automation’, men virksomhederne går sjældent st...
Lad kunden chatte med din bot
-
I 2020 vil chatbots være involveret i 85 % af alle dialoger mellem kunder og virksomheder. Men hvad får lige netop din o...
Er vi nu postdigitale?
-
Ny rapport om det postdigitale samfund er en omgang pladder. For rundt omkring i virksomhederne skal man lige blive - og...
I krig med dronen
-
Moderne krige udspiller sig i stigende grad fra droner. Så sent som torsdag blev nedskydningen af en amerikansk drone, d...
Hvad er commtech?
-
Fintech, urbantech, regtech, martech og nu også commtech. Det er den nye radikale digitalisering anvendt på specifikke f...