Se de 3 nominerede til prisen for Årets Kampagne

Ved årets kommunikationskonference KOM21 den 6. maj uddeler DJ og Kforum for fjerde gang prisen for årets bedste kampagne. Jeg lyttede med, da juryen udvalgte de tre nominerede blandt de indstillede kampagner.
De tre nominerede kampagner vil alle blive præsenteret ved KOM21 d. 6. maj, hvor vinderen også bliver afsløret. Udover kampagneprisen uddeler vi også KOM-prisen til et fagligt fyrtårn! Foto: Kforum
De tre nominerede kampagner vil alle blive præsenteret ved KOM21 d. 6. maj, hvor vinderen også bliver afsløret. Udover kampagneprisen uddeler vi også KOM-prisen til et fagligt fyrtårn! Foto: Kforum
Prisen for Årets Kampagne bliver givet til en kampagne, der har opnået særlig opmærksomhed og resultater ved at være solidt funderet i kommunikationsfagets metoder. Prisen gives til en kampagne, der har efterladt indtryk, og som man husker år 2020 for. Den kan gives for vovemod, kreativitet, resultater eller bred faglig anerkendelse. Prisen hylder den sublime kampagne – og selvfølgelig virksomheden eller organisationen bag.
 
De tre meget forskellige nominerede kampagner, der virkelig viser bredden i kommunikationsfaget, er:
 

Danmarks Naturfredningsforening – ”Natur nok?”

 
Da juryen diskuterede kampagnen, sagde de blandt andet: Kampagnen benytter sig af gode visuelle kommunikationsgreb og kreativt ift. målgruppen. Danmarks Naturfredningsforening fik det ud af kampagnen, som de ville. Det er en meget målrettet kampagneindsats. Kampagnen motiverer til samtale frem for det omvendte, som ellers er typisk for denne form for kommunikation. Det er beundringsværdigt, at de er nået i mål med deres ambitioner med kampagnen i 2020, hvor langt de fleste dagsordener ellers blev lagt ned. Det er meget flot, hvad de nåede i et år, hvor corona ellers virkelig fyldte det meste.
 

Sikkerhedsstyrelsen og Holm Kommunikation – ”Nytår igen”

 
Juryens begrundelse for, at kampagnen er nomineret, lyder blandt andet: Sikkerhedsstyrelsen har været både kreative og modige! De har fået meget stor organisk rækkevidde på earned media. De har ramt spot on ift. målgruppen. De har anvendt 7-8 forskellige platforme. De fik 14-årige til at dele indhold på deres egne sociale medier. Det er svært, hvis ikke tæt på umuligt. De har gjort et kedeligt budskab supercool og formået at få 400 unge til selv at lave videoer ud fra kampagnen. Det er imponerende, og derfor skal kampagnen være en af de tre nominerede. 
 

Sundhedsstyrelsen og Advice – ”Vi kan godt – Coronakampagne”

 
Det er en kampagne, man kan huske. Den ér bare sjov, og Søren Brostrøm er i spil på den helt rigtig måde. At Sundhedsstyrelsen og Advice på så kort tid har kunnet lave en kampagne, der er så vigtig for alle danskere – fra børnehavealder til voksne – er forbilledligt. Det er en meget kompleks opgave at skulle løse, når målgruppen er ALLE! Men det er de lykkedes med. Og netop denne kampagne efterlader et unikt udtryk, man kan huske fra 2020.

 

Kom med til KOM21, og se vinderen blive afsløret

De tre nominerede kampagner vil alle blive præsenteret ved KOM21 d. 6. maj, hvor vinderen også bliver afsløret. Udover kampagneprisen uddeler vi også KOM-prisen til et fagligt fyrtårn!
Du kan stadig nå at få et fagligt boost til årets kommunikationskonference, KOM21, som i år afholdes digitalt torsdag d. 6.maj kl. 9-12. Billetterne er helt gratis
 

Juryen, der uddeler prisen for Årets Kampagne er:

 
Anna Rørbæk, CEO, Rørbæk Kommunikation
Peter Svarre, CEO, Peter Svarre
Sune Bang, selvstændig kommunikationsrådgiver 
Christina Bech Winckler, direktør, Kforum
Nikolaj Søndergaard, formand, DJ Kommunikation

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også