Hvem skal hyldes til KOM19?

Til årets k-konference, KOM19, uddeler Kforum og Dansk Journalistforbund sammen KOM-priserne, der hylder stærk faglighed i kommunikationsfaget. De tre KOM-priser består af KOM-prisen, Årets Kampagne og Specialeprisen.
På KOM19 uddeles de tre KOM-priser: KOM-prisen, Årets Kampagne og Specialeprisen. Her ses de fire nominerede til Specialeprisen. Foto: Jeanne Kornum
På KOM19 uddeles de tre KOM-priser: KOM-prisen, Årets Kampagne og Specialeprisen. Her ses de fire nominerede til Specialeprisen. Foto: Jeanne Kornum
KOM-prisen
Prisen bliver givet til en person, der ved en særlig indsats har sat fokus på eller styrket kommunikationsfagets udvikling. Prisen bliver givet til en ildsjæl, der enten med faglig styrke er gået nye veje for at kvalificere resultater og metoder i kommunikationsbranchen eller på anden måde har bidraget til vigtige dialoger ved hjælp af strategiske, kommunikative greb.
 
Deadline for indstilling til prisen er tirsdag den 2. april kl. 12:00, og du kan indstille ved at klikke her.
 
Vinderen af KOM-prisen 2018, Abdel Aziz Mahmoud, i selskab med Timme Bisgaard Munk. Foto: Jeanne Kornum
 
Sidste års vinder af KOM-prisen blev Abdel Aziz Mahmoud, og du kan læse mere om, hvorfor lige netop han løb med prisen som årets kommunikatør ved KOM18 ved at klikke her.
 
Årets Kampagne
Prisen for årets kampagne gives til en virksomhed, organisation eller andre, der har opnået særlig opmærksomhed og resultater med en kampagne solidt funderet i kommunikationsfagets metoder. Prisen kan gives for vovemod, kreativitet, resultater eller bred faglig anerkendelse.
 
Deadline er ligeledes tirsdag den 2. april kl. 12:00. Du kan indstille til prisen ved at klikke her.
 
Juryen for både KOM-prisen og Årets kampagne består af:
 
  • Anna Rørbæk, grundlægger, Rørbæk Kommunikation
  • Sune Bang, direktør og partner, Kommunikationsbureauet København 
  • Sine Nørholm Just, professor, RUC
  • Timme Bisgaard Munk, chefredaktør Kforum
  • Patrick Mark Reimers, kommunikationskonsulent, DJ  – Medier & kommunikation.
 
De glade vindere af Årets Kampagne 2018, Amanda Justesen og Tine Bach Hansen fra Miljø- og Teknikforvaltningen i København. Foto: Jeanne Kornum
 
Ved KOM18 var det Københavns Kommune, der løb med prisen Året Kampagne. Du kan læse mere om, hvorfor Københavns Kommune vandt prisen for årets bedste kampagne ved at klikke her.
 
Specialeprisen
Specialeprisen har til formål at hylde nytænkning, vidensdeling og faglighed – og selvfølgelig god kommunikation. Ligeledes er det ikke kun de akademiske kriterier, der vægtes, men også skarpe emnevalg, kreativitet og modighed. Så skynd dig at indsende dit speciale til studerende@kforum.dk – senest 31. januar 2019.
 
Efter deadline nomineres otte af de indsendte specialer til at gå videre i konkurrencen, hvor juryen, der endnu ikke er offentliggjort, kårer de tre bedste k-specialer og præmierer dem med op til 10.000 kr. ved KOM19.
 
De fire nominerede til Specialeprisen ved KOM18. Andreas Mogensen og Stig Nyman (tv.), der fik en flot tredjeplads, Mads Kistrup Jørgensen, vinder af Specialeprisen '18, og Gry Inger Reiter (th.), der løb med andenpladsen. Foto: Jeanne Kornum
 
Det var Mads Kistrup Jørgensen, der vandt Specialeprisen '18 med specialet Customer engagement on Social Media. Hvorfor det netop var Mads Kistrup Jørgensens speciale, der vandt prisen, kan du læse mere om ved at klikke her.
 
Kom og vær med
Hele arrangementet løber af stablen torsdag den 9. maj på Docken, hvor hele kommunikationsbranchen vil være samlet for at hylde ildsjæle på tværs af branchen. Du kan sætte dit præg på konferencen ved at indstille kandidater til de to priser, KOM-prisen og Årets Kampagne. Læs mere om, hvordan du deltager i KOM19 ved at klikke her.
 
Kommunikationsbranchens store årlige konference blev også sidste år holdt på Docken. Foto: Jeanne Kornum

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også

Job