RelationsPeople Prisen
K-speciale om purpose branding vinder pris

Vinderne af RelationsPeople Prisen for bedste Cand.merc.(kom.) speciale i 2015. Fra venstre: Studieleder Mikkel Flyverbom, CBS; Mathilde Astrup Madsen; Julie Grønhøj Carlsen; adm. direktør Kristian Eiberg, RelationsPeople A/S.

Skrevet af
Med et kommunikationsspeciale, der tager udgangspunkt i Anthon Bergs kampagne: You can never be too generous, vandt Mathilde Astrup Madsen og Julie Grønhøj RelationsPeople Prisen for bedste cand.merc.(kom). speciale.

K-speciale om purpose branding vinder pris

Syv var nominerede til RelationsPeople Prisen for bedste cand.merc.(kom). speciale. Det var Mathilde Astrup Madsen og Julie Grønhøj, der løb med prisen for specialet: Et kvalitativt studie af purpose branding i et samfunds-, forbruger- og brandingperspektiv - Et casestudie af Anthon Bergs purpose "You can never be too generous". Med prisen fulgte 10.000 kr.
 
I specialet har vinderne undersøgt, hvordan B2C-virksomheder kan anvende purpose branding til at positionere brands over for moderne forbrugere.
 
Specialet stiller skarpt på, hvordan purpose branding kan bruges til at associere et brand med et ikke-kommercielt formål for derved at højne brandets affinity hos modtageren.
 
Mathilde og Julie er ikke i tvivl om, at der for virksomheder kan være klare fordele ved at anvende purpose branding, når et brand skal positioneres:
 
”Kommercielle budskaber og taktisk marketing preller af på en meget stor del af de moderne forbrugere herhjemme. I specialet undersøger vi, hvordan man gennem purpose branding kan trænge igennem og få taletid hos forbrugerne”, siger de to unge vindere.
 
Deres speciale kan læses her
 
Bag prisen står Copenhagen Business School (CBS) og konsulentvirksomheden RelationsPeople A/S. Prisen blev overrakt for første gang sidste år for at markere tiåret for, at den første dimittend fra Cand.merc.(kom.) blev uddannet på CBS.
 
Juryen bestod af: 
 
  • Lektor, studieleder Mikkel Flyverbom, IKL, CBS
  • Lektor Karl-Heinz Pogner, IKL, CBS
  • Formand for Cand.merc.(kom.) alumni-foreningen Louise Falborg
  • Kommunikationsdirektør Marion Hannerup, DI
  • Direktør Peter Mejlby, DELACOUR
  • Adm. direktør Kristian Eiberg, RelationsPeople A/S

Relaterede artikler

K-briefing - kort og godt - Her samler vi det, du skal vide, nu vi ved det. Den amerikanske præsident får sin briefing hver morgen, du får den hver ...
Brand journalism – troværdig journalistik? - Der hersker efterhånden ingen tvivl om internettets voldsomme indvirkning på kommunikations- og journalistikfeltet. Vi h...
Er marketing og kommunikation BFF? - Meget tyder på, at marketing er ved at overhale kommunikation på en måde, der kan forskyde balancen i den idealtypiske i...
Skilsmissebranding - Januar-tristesse, soundtrack i mol, skilsmisse og triste delebørn er ingredienserne, der skal få os til at se på brands ...
The Big Idea Is Dead - "Et brand er summen af alt, hvad brandet foretager sig på tværs af PR, kommunikation, marketing, CSR, HR, butikker, call...
WHY bør handle om din samfundsambition - En tid, hvor vi oplever en form for ansvarsvakuum, hvor ingen rigtig tager ansvar for de kriser og den stigende polarise...

Kommentarer

Få nyhedsbrev

41 JOB

Journalist

Se alle job Indryk job

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.