Interview om bæredygtig kommunikation
Bæredygtighedsbølgen baner vejen for k-folket

Kommagasinets podcast taler i denne uge om bæredygtighedsdagsordenen, og hvordan den ændrer den måde, vi oplever kommunikatørens samfundsrolle. Foto: Getty Images

Skrevet af

Redaktionen Kforum

1014 artikler

57 indlæg

Bæredygtighedsbølgen skaber forandringer i kommunikationsverdenen, og hvad der for mange kommunikatører føles som en uoverskuelig udfordring, kan faktisk være det, der oprejser kommunikationsfagets omdømme.
Den bæredygtige bølge skaber store forandringer for kommunikationsfaget og den enkelte kommunikatør, både i dag og i fremtiden. Den kan vise sig at bære en katalysator for mere anerkendelse til kommunikationsfaget, og den kan gøre det tydeligere, hvad k-folket bidrager med.

Uffe Jørgensen Odde har i denne podcast fra Kommagasinet inviteret Line Schmeltz, der er seniorforsker ved Danmarks Medie- og Journalisthøjskole, og den selvstændige kommunikationsrådgiver Sune Bang i studiet. Her dykker de ned i, hvad bæredygtighedsdagsordenen gør ved kommunikationsfaget.
 
 

Relaterede artikler

Woke kan ødelægge dit brand - Er reklamebureauerne stoppet med at sælge og begyndt på at redde verden? Er det reklamebureauernes politiske korrekthed ...
Solarpunk: det postkapitalistiske økotopia - Solarpunks er de nye punks i byen. De har genindført fremtiden og forestiller sig det gode liv i en bæredygtig postkapit...
Kommunikation post-corona: Hvad optager os? - Hvad gør bureauerne sig af kreative overvejelser i forhold til fremtidens kampagner efter corona? Få her et par kreative...
Vild Med Vilje – et brand, der breder sig - Røllike, gederams og rødpelsede jordbier. Den vilde natur er vigtig og smuk på mange måder, og det har en Hanstholm-base...
Virksomhederne – og k-folk – skal guide forbrugerne - Der er stor forskel på, hvad forbrugerne siger og gør, når det handler om bæredygtighed. Indtil videre. Men virksomheder...
Kommunikation skal skabe mening - Mens økonomerne er optagede af, om det kan betale sig, og juristerne kigger på, om det er lovligt, så skal kommunikatøre...
Sådan kommunikerer I jeres bæredygtige tiltag - Verden befinder sig i en forandringsfase, hvor bæredygtighed ikke kun er kommet på dagsordenen, men kommer til at danne ...
En fed hjemmeside behøver ikke video - Mange virksomheder har ikke fokus på hjemmesiden, når de kigger på bæredygtighed, men det burde de fremover. Det mener l...

Kommentarer

Få nyhedsbrev

48 JOB

Kommunikationsrådgiver

Se alle job Indryk job

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.