Har du lavet årets kampagne?

Står du, din ven, kollega eller nemesis bag et stykke arbejde, der fortjener at blive hædret som Årets Kampagne? For fjerde år i træk uddeler Kommunikationsforum og Dansk Journalistforbund prisen for den bedste kampagne set med kommunikatørernes blik.
Sidste års vindere blev Carlsberg for kommunikationen omkring deres Snap Pack, som CommunityContent, Staerbo Communication, SMART, Yellow og IUM stod bag.
Sidste års vindere blev Carlsberg for kommunikationen omkring deres Snap Pack, som CommunityContent, Staerbo Communication, SMART, Yellow og IUM stod bag.

På Kforum hædrer vi solidt kommunikationsarbejde. Derfor ønsker vi at sætte fokus på de kampagner, der formår at gøre en forskel og rykker ved fagets grænser. Det markerer vi med prisen Årets Kampagne, som vi i samarbejde med Dansk Journalistforbund uddeler ved KOM20.

Det er i år fjerde gang, prisen bliver uddelt til en kampagne, der “har opnået særlig opmærksomhed og resultater ved at være solidt funderet i kommunikationsfagets metoder.”

Prisen kan gives for vovemod, kreativitet, resultater eller bred faglig anerkendelse, som oplægget tilskriver som grundlaget for at hædre den bedste kampagne fra det forgangne år – og selvfølgelig virksomheden eller organisationen bag.

Deadline for indstillinger til Årets Kampagne er fredag den 27. marts, kl. 12. Umiddelbart herefter udvælges tre nominerede, som hver får adgang til KOM20-konferencen.

Juryen for Årets Kampagne: 

  • Marianne Weng, direktør, Kforum 
  • Grazielle Aaholm, bestyrelsesmedlem, DJ Kommunikation 
  • Sune Bang, selvstændig kommunikationsrådgiver  
  • Anna Rørbæk, ejer af Rørbæk Kommunikation 
  • Peter Svarre, digital strateg og forfatter 

Sidste år vandt Carlsberg prisen for Årets Kampagne for deres kommunikationsindsats omkring deres Snap Pack-løsning, der drastisk reducerer plastikemballagen fra deres øl.

Bag kampagnen stod CommunityContent, Staerbo Communication, SMART, Yellow og IUM, der tilsammen skabte en kampagne, som fortjente at blive kåret som Årets Kampagne.

De øvrige nominerede var MU.STs meget omtalte ‘Kedsomhedsknappen’ for Nationalmuseet, Holm Kommunikations ‘Det sker ikke for mig’ for Sikkerhedsstyrelsen og PFA – Mere til digs egen kampagne ‘Det gode seniorliv’.

KOM20 afvikles af Kommunikationsforum og Dansk Journalistforbund torsdag d. 14. maj 2020. Se hele programmet og talerne, og køb din billet her.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også