Hvor woke skal man være?
Rådgivere: Ikke alle virksomheder skal være woke

Politikens Søren Ryge-sag er et eksempel på, at virksomheder kan kamme over i deres forsøg på at være woke, vurderer rådgivere i Børsen. Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix

Skrevet af

Tine Brødegaard
Journalist

253 artikler

0 indlæg

Politikens Søren Ryge-sag er et eksempel på, at en virksomhed går for langt i sine bestræbelser på at undgå at træde nogen over tæerne, vurderer to rådgivere.
Virksomheder skal passe med på at blive bange for deres egen skygge i de værdipolitiske debatter og at forsøge at fremstå "woke" for enhver pris.
 
Sådan lyder budskabet opsummeret fra Anna Thygesen, adm. direktør for WeDoCommunication, og ledelsesrådgiver Andreas Gylling Æbelø. Det fremgår af et interview med Børsen om Politikens afstandtagen til en klumme i avisen af tv-personligheden Søren Ryge.
 
Politiken mente, at den havde en "homofobisk tone", uden at nogen dog var blevet krænket over klummen. 
 
Søren Ryge-sagen er et eksempel på, at nogle virksomheder går for langt med woke-dagsordenen for at være på den sikre side, vurderer Andreas Gylling Æbelø.
 
"Det gør mere skade end gavn, for så begynder folk at rase over, at de homoseksuelle er gået for vidt, uden at en eneste homoseksuel har følt sig krænket,” siger han til Børsen. 
 
Han bakkes op af Anna Thygesen, som ikke mener, at alle virksomheder skal have et woke brand. 

Relaterede artikler

Dyrenes Beskyttelse får ny kommunikationschef - Anne Sophie Bonefeld er ny kommunikationschef i Dyrenes Beskyttelse fra 9. januar 2023. Hun kommer fra et job som kommun...
Busreklamer for vægttab kører ind i shitstorm - Busreklamer med en nøgen, overvægtig kvinde vækker opsigt og kritik. Og lidt kuriøst er reklamen mere censureret i Køben...

Kommentarer

Få nyhedsbrev

45 JOB

Kommunikationspraktikant

Se alle job Indryk job

Job

Communications Director

Frist: 11. april

Studentermedhjælper

Frist: 14. april

Praktikant

Frist: 16. april
Se alle job Indryk job

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.