Rådgivere: Ikke alle virksomheder skal være woke

Politikens Søren Ryge-sag er et eksempel på, at en virksomhed går for langt i sine bestræbelser på at undgå at træde nogen over tæerne, vurderer to rådgivere.
Politikens Søren Ryge-sag er et eksempel på, at virksomheder kan kamme over i deres forsøg på at være woke, vurderer rådgivere i Børsen. Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix
Politikens Søren Ryge-sag er et eksempel på, at virksomheder kan kamme over i deres forsøg på at være woke, vurderer rådgivere i Børsen. Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix
Virksomheder skal passe med på at blive bange for deres egen skygge i de værdipolitiske debatter og at forsøge at fremstå "woke" for enhver pris.
 
Sådan lyder budskabet opsummeret fra Anna Thygesen, adm. direktør for WeDoCommunication, og ledelsesrådgiver Andreas Gylling Æbelø. Det fremgår af et interview med Børsen om Politikens afstandtagen til en klumme i avisen af tv-personligheden Søren Ryge.
 
Politiken mente, at den havde en "homofobisk tone", uden at nogen dog var blevet krænket over klummen. 
 
Søren Ryge-sagen er et eksempel på, at nogle virksomheder går for langt med woke-dagsordenen for at være på den sikre side, vurderer Andreas Gylling Æbelø.
 
"Det gør mere skade end gavn, for så begynder folk at rase over, at de homoseksuelle er gået for vidt, uden at en eneste homoseksuel har følt sig krænket,” siger han til Børsen. 
 
Han bakkes op af Anna Thygesen, som ikke mener, at alle virksomheder skal have et woke brand. 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også

Job