Hvad kan vi lære af SAS-reklamen?
SAS-reklamen er en lilla tryllesky

SAS-reklamen har skabt stor ståhej. Men var det målet i sig selv? Mads Gorm Larsen ser på polariserende reklamer. Foto: What is truly Scandinavian.

Polariserende reklamer har givet os forbrugere, der brænder deres Nike-sko og Gillette-barberblade. Hvorfor anbefaler brandingeksperter polariserende reklamer? Og er polariserende reklamer overhovedet god branding?

Du skal være PLUS kunde for at læse denne artikel.

Kom på forkant med viden om kommunikation.
Skriv til Timme på timme@kforum.dk
eller ring på 33 42 21 60
for at få et godt tilbud.

Relaterede artikler

SAS i shitstorm eller cyberangreb? - Lige nu raser debatten. Er SAS udsat for en shitstorm, fordi deres nye film har gjort skandinaverne sure? Eller er de ud...
Glem alt om flyskam, og forsvar en klimasynder - Med deres nye reklame er SAS meget kompetent lykkedes med at få den sociale klasse, der har allermest flyskam, til at kn...
Den sproglige fordummelse - Realityprogrammet Alphaeksperimentet på DR ligner dødkedeligt tv om unge, der kæmper med at tale rent. Sammenligner man ...

Giv din stemme

12 stemmer
4,8/5

Kommentarer

Få nyhedsbrev

25 JOB

Kommunikationschef

Se alle job Indryk job

Job

Pressechef

Frist: 20. maj kl. 10.00

Praktikanter til efteråret

Frist: Hurtigst muligt

Praktikant

Frist: 10. april
Se alle job Indryk job

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.