Kendt medieprofil bliver k-chef i stort it-selskab

It-virksomheden Netcompany, der for nylig måtte sige farvel til kommunikationschef Karen Clement, har sat et nyt kommunikationshold, der skal lancere et kreativt bureau internt i selskabet.
Le Gammeltoft (foto) skal arbejde med "det internationale aspekt af kommunikation, marketing, branding og PR" i Netcompany, skriver hun på LinkedIn. Foto: Valdemar Ren/Ritzau Scanpix
Le Gammeltoft (foto) skal arbejde med "det internationale aspekt af kommunikation, marketing, branding og PR" i Netcompany, skriver hun på LinkedIn. Foto: Valdemar Ren/Ritzau Scanpix
Le Gammeltoft bliver ny interim kommunikationschef i it-virksomheden Netcompany. Hun er en kendt mediestemme i debatten om iværksætteri og har stiftet mediet Heartbeats samt har en fortid i DR. 
 
Nu skal hun arbejde med "det internationale aspekt af kommunikation, marketing, branding og PR" i Netcompany, skriver hun på LinkedIn. 
 
"Umiddelbart havde det mest naturlige for mig været at starte en ny virksomhed igen," lyder det i opslaget, hvor hun tilføjer, at hun var i fuld gang med netop det:
 
"Men nogle gange skal man stoppe op og ikke bare gøre det man ‘plejer’. Jeg har valgt at prøve noget helt nyt, og jeg glæder mig. Efter at have været tilknyttet som konsulent er jeg startet som interim CCO (Chief Communications Officer) hos Netcompany, og opgaven er jeg både stolt og ydmyg over at have fået." 
 
Rollen som kommunikationschef blev oprettet i forbindelse med Karen Clements tiltræden i sommer, men hun tog i slutningen af sidste år imod tilbuddet om at blive udenrigsminister Lars Løkke Rasmussens (M) særlige rådgiver
 
I den forbindelse ansatte Netcompany David Tarp som pressechef til at hjælper med "kommunikationen og samarbejdet med myndighederne". 
 
Kommunikationsteamet i Netcompany kommer ud over ham og Le Gammeltoft til at bestå af Mads Elsøe, der er tidligere brand manager fra Politiken. Han får titlen Head of Creative. De to sidstnævnte skal udvikle kommunikationstrategi og opbygge et in-house kreativt bureau.
 
Det er uvist, hvad Netcompany-bureauet skal, udover at ”få fortalt nogle af de vilde og inspirerende historier omkring Netcompanys purposedrevede og toneangivende arbejde på tværs af Europa,” som Mads Elsøe skriver på LinkedIn.
 

 

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også