Fagforening kritiserer Brewdogs anti-reklame

Brewdog har tidligere fået kritik for deres anti-reklame i Kforum af tre kommunikationsrådgivere. Nu kritiserer den britiske fagforening for bar- og restaurantmedarbejdere også bryggeriet skarpt.
Brewdog er blevet mødt af meget kritik, siden bryggeriet lancerede sin VM anti-reklame. Foto: Olivia Harris
Brewdog er blevet mødt af meget kritik, siden bryggeriet lancerede sin VM anti-reklame. Foto: Olivia Harris

I forbindelse med det kommende VM i Qatar er bryggeriet Brewdog blevet kritiseret for deres anti-reklame i Kforum af tre kommunikationsrådgivere, der mener, at Brewdog ikke sætter handling bag ordnene og derfor kommer til kort med sin reklame.

Nu kritiserer den britiske fagforening for bar- og restaurantmedarbejdere, Unite Hospitality, Brewdog for dårlige arbejdsvilkår og et meget usundt arbejdsmiljø. Det skriver Mediet Markedsføring. 

Fagforeningen skriver, at “det er endnu en uærlig marketingkampagne, som er designet til at fjerne kundernes fokus fra det faktum, at Brewdog er en af de værste arbejdsgivere i bryggeribranchen, når det kommer til at gøre tingene rigtigt for sine ansatte.”

Bryggeriet får også skarp kritik for stadig at ville afholde fan-arrangementer, hvor VM-kampagnen bliver vist, som Brewdog vil profitere af. Noget, kommunikationsrådgiverne også kritiserede Brewdog for til Kforum.

CEO for Brewdog, James Watt, er gået i forsvarsposition på Twitter:

“Sikke en utrolig reaktion på vores VM-kampagne. og hvis lidt af det sædvanlige Twitter-had er den pris, vi må betale for at løfte kendskabet markant til de menneskerettighedskrænkelser, der foregår i Qatar."

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også