Tænk, hvis du spiste en Filur-is med Olafur Eliasson i regnbuecirklen på toppen af Aros i Aarhus. Vildt mange farver ikke? Sådan bliver det med det nye Kforum-design. Du har aldrig set noget lignende uden for Aarhus - We Promise.
Vi arbejder på at lancere det engang i næste uge, så hold på hat og briller. Vi kan godt lide farverne, selvom vi godt ved, at de er lidt vilde.
Vi har egentlig stadig et lidt nostalgisk forhold til det gamle design, men vi må kaste os ud i noget nyt lige nu. Det ligger desværre eller heldigvis i vores DNA.
Formlen på vores nye design er: Olafur Eliasson + Filur-is + Aros + det bedste k-stof + dig
Tak for de mange farver
Nu går vi derfor mega-multicolour-filur-amok med et nyt design meget meget snart. Kforum er fra næste uge den nye Rainbow Warrior i kommunikationsbranchen. Vi prøver at få en designekspert til at anmelde designet til næste uge for at tage en dosis af vores egen medicin og starte debatten. Stor tak til Mads & Birk fra Urgent Agency for designet. Og tak til Taws Digital for UX og framework. Vi anbefaler jer big time, anytime til alle.
Skriv og tal med om det nye site
Vi håber meget, at I stadig har lyst til at ses, når vi fremover går rundt i regnbuekostume. Alle input, æstetiske betragtninger og ideer er velkomne. Skriv bare til webmaster@kforum.dk eller kommentér på artiklen her.
Vi er stadig i beta-mode og har megameget brug for jeres sans for godt design og UX. Det kan godt ske, at der er nogle links, der ikke fører de rigtige steder hen, og måske vil du finde mange små tekniske fejl og mangler i starten. Men vi lover, at vi arbejder på det 24/7. Men lad os være sammen om at få det til at fungere!
Vi håber meget, at I er med på at mødes med os i vores regnbuekostume fremover...
Hvorfor nu sådan en Filur?
Designet skal bløde op for den æstetiske metaltræthed og løse nogle klassiske UX-problemer.Vi har længe gerne ville være mere aktuelle i vores designudtryk. Vi trængte meget til at komme visuelt videre og vildere ud med brug af billeder.
På UX-fronten har vi også haft nogle udfordringer gennem årerne. Det har været svært at søge på sitet og finde rundt blandt artiklerne, når de ikke længere var spritnye. Nogle af disse ting har vi prøvet at løse med det nye UX. Vi får nu et kæmpe søgefelt og tydelig kategorisering af indhold, så der nu kun er få klik til det vigtigste. Det bliver nu fx fem faguniverser, så man lettere kan udforske de områder, der interesserer én mest. I kommer til at kunne dykke ekstra ned i samfund, medier, digital, PR & branding og intern kommunikation separat. Overblikket over jobs og kurser bliver også bedre.