Coronawashing breder sig
Coronawashing er det nye greenwashing

Coronawashing er på én gang kapitalens forudsigelige og mørke side. Man har et vaskemiddel, indtil man får et nyt. Fra grønt til rødt, fra pink til COVID-19. Det er kendte brandstrategier, der støves af og blankpoleres, mens CEO’erne med labre Zoom-baggrunde smisker og tjekker deres bankbog. Kilde: Getty Images.

Skrevet af

Bo Kampmann Walther
Lektor

32 artikler

0 indlæg

Selvfølgelig kan man tjene penge på hvad som helst. Børn, død, ulykker, tsunamier, skægvækst – og nu COVID-19. Er du forarget? Lyder det BT-agtigt og klamt? Måske. Men nyt er det næppe. Velkommen til Coronawashing.

Du skal være PLUS kunde for at læse denne artikel.

Kom på forkant med viden om kommunikation.
Skriv til Timme på timme@kforum.dk
eller ring på 33 42 21 60
for at få et godt tilbud.

Relaterede artikler

Nej tak til fromhedsfremvisning - 7-Eleven gør det. McDonald's gør det. Ben and Jerry's gør det. Bilka gør det. Visa gør det. Plastrer deres produkter til...
Megatrendy liste over megatrend-lister 2019 - Januar er juleaften for trends. De vælter frem overalt som gratis gaver fra alle til alle. Det er på denne tid af året, ...
7 kommunikationsråd til at undgå greenwashing - Tør I være åbne omkring jeres bæredygtighedsstrategi - også selvom den ikke er perfekt?
Begreber, vi giver hjertemassage - Hver tid har sine nye begreber og koncepter, der skal prædikes. De gamle glider samtidig i baggrunden, og vi glemmer dem...
Grøn filmproduktion: bæredygtig drøm eller virkelighed? - Sandheden er, at film sviner – om vi vil det eller ej. Heldigvis gøres der noget ved problemet, skønt det langt fra er n...
Glem alt om flyskam, og forsvar en klimasynder - Med deres nye reklame er SAS meget kompetent lykkedes med at få den sociale klasse, der har allermest flyskam, til at kn...
En sort firkant af sort samvittighed - Black Lives Matter – også, når det gælder branding. Men det spørgsmål, der altid rumsterer i baghovedet, når brands vil ...
Det handler om tillid og klima - 2.324 k-folk fra 44 forskellige lande har talt. De vigtigste strategiske issues frem mod 2023 for dig som kommunikatør e...
Coronakrisens største backseat drivers - Det store flertal er ramt af en slem forårsforelskelse i statsministeren, Socialdemokratiet og staten. Alle elsker Mette...
Det har vi lært af ti år på Facebook - For ti år siden kom Kforum på Facebook. Og nu, 3.960 opslag, 153.176 reaktioner, 25.544 kommentarer og 20.127 delinger s...
Pandemi eller politik? - New Zealands regering har med enorm handlekraft, empati og en kommunikationskampagne af dimensioner samlet en nation mod...
Et lille COVID-mirakel - Lige siden digital borgerservice blev en ting, har man ofte haft indtryk af, at offentlige it-udviklere var ude af stand...
Hvad har corona lært mig om kommunikation? - Coronapandemien skabte et nyt rum og en ny ramme for kommunikation. Forandringsparathed blev hverdag. Det gav nye muligh...

Giv din stemme

10 stemmer
4/5

Kommentarer

Få nyhedsbrev

48 JOB

Kommunikationschef

Se alle job Indryk job

Få nyhedsbrev

Job

Journalist

Frist: 27. november

Praktikant

Frist: 7. december

Kommunikationschef

Frist: 7. december
Se alle job Indryk job

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.