Coca-Cola og McDonald’s skrotter VM-reklamer

McDonald's og Coca-Cola har ikke tænkt sig at reklamere i DK i forbindelse med VM. Andre sponsorer vil dog fortsat reklamere med deres VM-reklamer i Danmark.
Coca-Cola og McDonald's dropper at reklamere i Danmark i forbindelse med VM, mens andre sponsorer stadig vil reklamere. Foto: Stefan Wermuth
Coca-Cola og McDonald's dropper at reklamere i Danmark i forbindelse med VM, mens andre sponsorer stadig vil reklamere. Foto: Stefan Wermuth

To af VM’s officielle sponsorer – Coca-Cola og McDonald's – kommer ikke til at vise reklamer i Danmark i forbindelse med VM i Qatar. Det skriver Mediet Markedsføring.

Til Markedsføring fortæller Annette Spanggaard, Public Affairs, Communications & CSR Director hos Coca-Cola Danmark:

”Nu falder slutrunden jo på et andet tidspunkt af året end normalt, nemlig op til vores allerstørste salgsperiode, som er julen. Så det korte svar er, at vi ikke gør noget som helst. Ud over at vi har nogle få paller i butikkerne med nogle emballager med fodbold på. Men det er ældre og helt generisk materiale og har ikke noget med VM at gøre. Så dét er dét,” siger hun og tilføjer:

”I respekt for de mennesker, der har lidt og fået krænket deres rettigheder, vil vi ikke reklamere for VM.”

McDonald's angiver ikke nogen årsag, men bekræfter til Markedsføring, at man ikke kommer til at lave VM-reklame i Danmark.

Andre VM-sponsorer og FIFA-partnere som Adidas og Hyundai vil lave VM-marketing i Danmark, mens Budweiser (ABInBev) og Hisense (Gorenje) ikke har svaret på Markedsførings spørgsmål. 

 


 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også

Job