Autenticitet og influencers
Ægte indflydelse kræver ægte influencers

Følgerne af influencers på de sociale medier efterspørger i stigende grad autencitet og fornemmelsen af en gensidig relation til influencerne. Det er noget mikroinfluencers som Celine Bayer formår at skabe, når hun ikke kun deler sponsoreret indhold og 'perfekte' billeder. Foto: Celine Bayers Instagram.

Skrevet af

Josephine Staunsbjerg

2 artikler

0 indlæg

Influencerfænomenet stormer frem med youtubere som Rasmus Brohave og Alexander Husum og instagrammere som Sandra Willer og Celine Bayer. Vi er samtidig blevet trætte af det perfekte, uægte liv på de sociale medier. Det nye krav til influencers er derfor, at de skal være autentiske og relaterbare, hv...

Du skal være PLUS kunde for at læse denne artikel.

Kom på forkant med viden om kommunikation.
Skriv til Timme på timme@kforum.dk
eller ring på 33 42 21 60
for at få et godt tilbud.

Relaterede artikler

Kommunikatørens death-fight med SoMe - Engagement, deling og rækkevidde? Ak ja, det hele var nu så hyggeligt i gamle dage. Vi inddeler nu verden i før og efter...
Insights fra Instagrams maskinrum - Instagram har altid været meget båret af stærke private profiler, der flittigt gør verden opmærksom på egen lækkerhed, m...
Planlæg din pålidelighed - Ny undersøgelse foretaget af kommunikationsstuderende fra Roskilde Universitet viser, at det ikke er mikro-influencernes...
Få mest ud af influencers på Instagram - Hvordan performer sponsorerede posts på Instagram i forhold til de organiske? Og hvad udgør x-faktoren i de sponsorerede...
Bliv din egen influencer på YouTube - Din virksomhed har sikkert allerede en YouTube-kanal, hvor der nogle gange bliver lagt videoer op, som ikke bliver set a...
100 indflydelsesrige kvinder fra kultur- og medieverdenen - Kforum synes, der mangler en kultur- og mediekvinde eller to (eller måske 100) på Berlingskes liste over de 100 mest ind...
Trendanalyse 2019: mere tillid og klimakamp - Hvilke trends og tendenser vil tegne 2019? Her er chefredaktør Timme Bisgaard Munks bud på trends, temaer og teknologier...
Autentisk mund til mund-metode - Som en modreaktion på den stigende automatisering af dialogen mellem virksomhed og kunder stiger behovet for personligt ...
Aesop – et fabelagtigt fabulerende brand - Beauty-brandet Aesop praktiserer overskudsagtig brand management – styret med løs hånd og et fast blik.
Fyre Festival-fiasko: Influencerstuntet, der snød alle - Fyre Festival blæste alle omkuld med verdens måske mest massive influencer-markedsføring. Men hvad der skulle have været...
Kan virtuelle influencers overtage influencer marketing? - På mange måder minder ’Lil Miquela’ om mange andre kendte instagrammere. Hun er fascinerende, lever et anderledes jetset...
Kidfluencers er de nye supermodeller - Efter influencers kommer kidfluencers. Stjernerne på sociale medier bliver stadig yngre, men den voksende ”kidfluencerøk...
Og 2018's bedste k-speciale er... - Den stod på rød løber, nerver, der sad uden på tøjet, og en Dock, der var fyldt til bristepunktet, da vi i går fandt vin...
Begreber, vi giver hjertemassage - Hver tid har sine nye begreber og koncepter, der skal prædikes. De gamle glider samtidig i baggrunden, og vi glemmer dem...

Giv din stemme

23 stemmer
3,0/5

Kommentarer

Få nyhedsbrev

42 JOB

Student

Se alle job Indryk job

Job

Employer Branding-konsulent

Frist: 15. december

Student

Frist: 20. december

Barselsvikar til SoMe og presse

Frist: 5. januar
Se alle job Indryk job

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.