Selvom det ikke altid ser sådan ud, er det rigtig svært at trænge igennem pressens mange smalle nåleøjer. Men her får du al den indsigt, journalister og pressemedarbejdere har delt med Kforum, så du kan forøge dine chancer for at blive hørt, læst og set.
Vær nyhedsværdig: Skriv den perfekte pressemeddelelse
Selvom du selv synes, at du har noget rigtig spændende at dele med verden, ender dit (sandsynligvis lidt for selvrosende) skriv let i
journalisternes papirkurv. Men dén risiko mindskes, hvis det lykkes dig at skrive
den perfekte pressemeddelelse, nemlig den, som har en tydeligt god historie, er veltimet og har direkte kurs mod målgruppen.
Se dig selv som en sælger, hvis produkt kun er interessant, hvis det har, hvad kunden (her journalisten) efterspørger – nemlig nyhedsværdi. Alt andet er spam, der måske bare
giver journalisterne grund til at hade dig!
Fire gode råd fra Hubspot til godt PR-arbejde.
Plej dit netværk: Pressekontakter er guld værd
Den skarpe artikel – og husk medietræning
Pressen på sociale medier
Udbytte og spredning: Test og automatisering
Mediestunts og timing af udsendelse
Dog kan timing også handle om at sørge for, at
en sag kommer ud i ly af noget andet og større, så folk ikke tænker så meget over din fadæse. Man kan også få for meget opmærksomhed.
Skandaler og presseetik
Klag over pressen
Vi har prøvet at komme godt rundt, men kommenter endelig, hvis du har set en interessant Kforum-artikel om presse, som ikke er kommet med.
Og hvis du savner vores artikler om for eksempel forbindelsen mellem politik og journalistik, så kan du trygt regne med at se dem i en senere samling. Se også vores
opsamlende artikel om sociale medier.