Frugten af det hårde slid

Året rundt sende de flittige dimittender deres værker ind til Kforum til vores specialekonkurrence og som public service. Læs de mest læste her. Det er fremtidens medarbejdere, der har skrevet dem.
Den hårde kamp med specialet betaler sig. Hæder, ære og fremtidens jobmarked venter. Årets mest læste artikel er blevet klikket på 10.765 gange.
Den hårde kamp med specialet betaler sig. Hæder, ære og fremtidens jobmarked venter. Årets mest læste artikel er blevet klikket på 10.765 gange.
Har du skrevet årets bedste speciale? Så kan du stadig nå at nominere dit speciale til Specialeprisen ved at sende det til studerende@kforum.dk med et resumé af specialet, din karakter og gerne en udtalelse, hvis du har modtaget en. Husk endelig at fjerne alle personfølsomme oplysninger. Deadline for indsendelse af specialer til konkurrencen er 31. januar 2019.
 
- 10.765 læsere
Skrevet af: Katrine Jessen og Cecilie Dam Nielsen
 
Formålet med dette speciale er at undersøge termen shitstorm og analysere, hvilke elementer der skal være til stede, for at en shitstorm kan opstå. Derefter undersøges shitstormens sammenlignelighed med en virksomhedskrise.
 
- 10.742 læsere
Skrevet af: Emil Hamer Boisen
 
Det hævdes ofte, at deleøkonomiske platforme er en gevinst for forbrugerne såvel som for samfundet. Ved første øjekast fremstår tjenester som Uber og Airbnb da også harmløse og nærmest ønskværdige. Dette speciale argumenterer ikke desto mindre for det modsatte.
 
- 6.694 læsere
Skrevet af: Mads Ancher Holm 
 
Specialet undersøger, hvilke organisationer der bruger kendte, hvordan de bruger kendte, samt i hvor høj grad disse kan påvirke organisationens kerneopgaver.
 
- 6.533 læsere
Skrevet af: Lærke Jürs
 
Siden e-bogen og de digitale læsere kom på markedet i løbet af 1990’erne, har det været under pålydende om, at e-bogen ville forandre og revolutionere både læsning og forlagsindustrien.
 
- 6.004 læsere
Skrevet af: Camilla Huniche og Mads Hee
 
Politikerlede, mistillid og fake news er nogle af de buzzwords, vi i øjeblikket lytter rigtig meget til, når temperaturen på demokratiet skal tages.
 
- 4.520 læsere
Skrevet af: Sarah Magnusson
 

Kommercielle partnerskaber på YouTube er et udbredt fænomen, og efterhånden kan man ikke sige youtuber uden også at mene sponsoreret indhold. Det er med andre ord velkendt, at virksomheder gør brug af youtubere til at promovere brands til børn og unge, der i høj grad har erstattet traditionelle medier med YouTube, og som dermed ikke længere kan rammes via traditionel markedsføring.

7 - Relationsarbejde og nærvær online                                                                                                                                                - 3.105 læsere                                                                                                                                                                                            Skrevet af: Kathrine Ejrup Olsen og Cecilie Nielsen

I socialpsykiatrien skal online-bostøttesamtaler supplere face to face-samtaler mellem borger og medarbejder. Men virker det – og kan man skabe relationsarbejde og nærvær i en online-kontekst?

8 - Youtubere som influencers            
- 2.807 læsere
Skrevet af: Kamilla Reinholdt og Anne-Louise Korsgaard Jensen
 
Dette speciale er en kvalitativ undersøgelse af, hvordan og hvorfor danske tween-piger mellem 10 og 12 år bruger YouTube og de såkaldte youtuberes univers. Derudover undersøges det, hvordan influencer-marketing på YouTube påvirker pigernes opfattelse af youtuberne, og hvad denne opfattelse betyder for youtuberens evne til at påvirke pigerne som influencer.
 
- 2.341 læsere
Skrevet af: Line Maria Simonsen
 
På baggrund af de udfordringer og den kompleksitet, der opstår i spændingsfeltet mellem kravet til praktikernes faglighed og ambitionen om at involvere patienten, er formålet med specialet at undersøge a) hvordan simulationstræningen af udskrivelsessamtalen med patienten fungerede i kurset, og hvordan udskrivelsessamtaler fungerer i praksis, for b) at omsætte resultaterne til forbedringsforslag, som Center for Lægers Videreuddannelse kan tage højde for i deres tilpasning og implementering af kurset fremadrettet.
 
- 2.302 læsere
Skrevet af: Mia Laursen
 
Dette speciale undersøger, hvordan en parakrise adskiller sig fra en krise på sociale medier, og viser kvalitative forskelle på de to krisetyper – ift. hvor meget ansvar organisationerne bliver tildelt og omfanget af opmærksomhed på sociale medier og i traditionelle medier.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også

Job