Årets mest læste specialer i 2018
Frugten af det hårde slid

Den hårde kamp med specialet betaler sig. Hæder, ære og fremtidens jobmarked venter. Årets mest læste artikel er blevet klikket på 10.765 gange.

Skrevet af

Redaktionen Kforum

900 artikler

57 indlæg

Året rundt sende de flittige dimittender deres værker ind til Kforum til vores specialekonkurrence og som public service. Læs de mest læste her. Det er fremtidens medarbejdere, der har skrevet dem.
Har du skrevet årets bedste speciale? Så kan du stadig nå at nominere dit speciale til Specialeprisen ved at sende det til studerende@kforum.dk med et resumé af specialet, din karakter og gerne en udtalelse, hvis du har modtaget en. Husk endelig at fjerne alle personfølsomme oplysninger. Deadline for indsendelse af specialer til konkurrencen er 31. januar 2019.
 
- 10.765 læsere
Skrevet af: Katrine Jessen og Cecilie Dam Nielsen
 
Formålet med dette speciale er at undersøge termen shitstorm og analysere, hvilke elementer der skal være til stede, for at en shitstorm kan opstå. Derefter undersøges shitstormens sammenlignelighed med en virksomhedskrise.
 
- 10.742 læsere
Skrevet af: Emil Hamer Boisen
 
Det hævdes ofte, at deleøkonomiske platforme er en gevinst for forbrugerne såvel som for samfundet. Ved første øjekast fremstår tjenester som Uber og Airbnb da også harmløse og nærmest ønskværdige. Dette speciale argumenterer ikke desto mindre for det modsatte.
 
- 6.694 læsere
Skrevet af: Mads Ancher Holm 
 
Specialet undersøger, hvilke organisationer der bruger kendte, hvordan de bruger kendte, samt i hvor høj grad disse kan påvirke organisationens kerneopgaver.
 
- 6.533 læsere
Skrevet af: Lærke Jürs
 
Siden e-bogen og de digitale læsere kom på markedet i løbet af 1990’erne, har det været under pålydende om, at e-bogen ville forandre og revolutionere både læsning og forlagsindustrien.
 
- 6.004 læsere
Skrevet af: Camilla Huniche og Mads Hee
 
Politikerlede, mistillid og fake news er nogle af de buzzwords, vi i øjeblikket lytter rigtig meget til, når temperaturen på demokratiet skal tages.
 
- 4.520 læsere
Skrevet af: Sarah Magnusson
 

Kommercielle partnerskaber på YouTube er et udbredt fænomen, og efterhånden kan man ikke sige youtuber uden også at mene sponsoreret indhold. Det er med andre ord velkendt, at virksomheder gør brug af youtubere til at promovere brands til børn og unge, der i høj grad har erstattet traditionelle medier med YouTube, og som dermed ikke længere kan rammes via traditionel markedsføring.

7 - Relationsarbejde og nærvær online                                                                                                                                                - 3.105 læsere                                                                                                                                                                                            Skrevet af: Kathrine Ejrup Olsen og Cecilie Nielsen

I socialpsykiatrien skal online-bostøttesamtaler supplere face to face-samtaler mellem borger og medarbejder. Men virker det – og kan man skabe relationsarbejde og nærvær i en online-kontekst?

8 - Youtubere som influencers            
- 2.807 læsere
Skrevet af: Kamilla Reinholdt og Anne-Louise Korsgaard Jensen
 
Dette speciale er en kvalitativ undersøgelse af, hvordan og hvorfor danske tween-piger mellem 10 og 12 år bruger YouTube og de såkaldte youtuberes univers. Derudover undersøges det, hvordan influencer-marketing på YouTube påvirker pigernes opfattelse af youtuberne, og hvad denne opfattelse betyder for youtuberens evne til at påvirke pigerne som influencer.
 
- 2.341 læsere
Skrevet af: Line Maria Simonsen
 
På baggrund af de udfordringer og den kompleksitet, der opstår i spændingsfeltet mellem kravet til praktikernes faglighed og ambitionen om at involvere patienten, er formålet med specialet at undersøge a) hvordan simulationstræningen af udskrivelsessamtalen med patienten fungerede i kurset, og hvordan udskrivelsessamtaler fungerer i praksis, for b) at omsætte resultaterne til forbedringsforslag, som Center for Lægers Videreuddannelse kan tage højde for i deres tilpasning og implementering af kurset fremadrettet.
 
- 2.302 læsere
Skrevet af: Mia Laursen
 
Dette speciale undersøger, hvordan en parakrise adskiller sig fra en krise på sociale medier, og viser kvalitative forskelle på de to krisetyper – ift. hvor meget ansvar organisationerne bliver tildelt og omfanget af opmærksomhed på sociale medier og i traditionelle medier.

Relaterede artikler

Årets 20 mest læste specialer - Hvert år bliver der indsendt mange specialer til Kforum. Hvis du ikke nåede at læse dem alle sammen, så får du her en li...
Kommunikatørrollen anno 2017 - The Arthur W. Page Society udgav i marts 2016 en rapport, som forudsiger k-chefens nye roller i samtidens kommunikations...
De nominerede til Specialeprisen '17 er ... - Kforum for Studerende har for syvende gang sat sig for at finde årets k-speciale. Vi er blevet overvældede. Vi er blevet...
Og 2017's bedste k-speciale er... - Blitzlys, rød løber og nedbidte negle. I går fandt vi vinderen af Specialeprisen'17, da KOM18 løb af stablen. Læs, hvem ...
Har du skrevet 2018's bedste k-speciale? - Efter en hård og indædt kamp er du endelig nået i mål; du har afleveret dit speciale! De sidste måneders søvnløse nætter...
Find de bedste k-events HER - Mangler du et overblik over, hvad der sker i løbet af året af kommunikationsrelevante arrangementer? Ingen panik! Vi præ...
Årets kommunikatører 2018 - Her er Kforums uforskammede, uforudsigelige og udskældte liste over årets kommunikatører. Ofte efterlignet, aldrig kopie...
Kom til Kforums praktikbazar 2019 - It’s a jungle out there, og alene det faktum kan få én til fuldstændig at miste modet, hvis man ikke lige har en bestemt...
Kidfluencers er de nye supermodeller - Efter influencers kommer kidfluencers. Stjernerne på sociale medier bliver stadig yngre, men den voksende ”kidfluencerøk...
De nominerede til Specialeprisen '18 er... - Kforum for Studerende har for ottende gang sat sig for at finde årets k-speciale. Vi er både blevet klogere og har fået ...
Og 2018's bedste k-speciale er... - Den stod på rød løber, nerver, der sad uden på tøjet, og en Dock, der var fyldt til bristepunktet, da vi i går fandt vin...

Giv din stemme

9 stemmer
4,7/5

Kommentarer

Få nyhedsbrev

52 JOB

Branding: Content & Campaign Lead

Se alle job Indryk job

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.