5 typer reaktioner på Irma-lukning

Irma lukker, og internettet koger over med holdninger til beslutningen fra Coop. Kforum har samlet fem kommunikatørers take, der samlet set giver et godt billede af de forskellige typer reaktioner på nyheden.
Grafik: Alexander Nordahl
Grafik: Alexander Nordahl
Irma lukker, og holdningerne blandt danskerne er mildt sagt blandede.
 
Også blandt kommunikatører er der forskellige takes. Vi har samlet fem hurtige reaktioner, der giver et billede af de forskellige perspektiver, der findes i branchen.
 

Den begrædende

Frej Elbæk Schjeldal, public affairs chef i LB Forsikring:
 
Manges – især københavneres – reaktion på nyheden om lukning af deres kvalitetssupermarked. Triste, men plejer for det meste at købe dagligvarer andetsteds.
 
 

Den aktivistiske

 
Signe Wenneberg, selvstændig rådgiver
 
Nogle af de begrædende tager skridtet videre og opfordrer til ting som underskriftindsamlinger, folkeaktie og medejerskab.
 
 

Den folkelige anti-snob

Kim Jong Andersen, CCO & Partner hos WDP X
 
Danskeren (ofte jyden – mentalt eller fysisk), der ikke kan se idéen i et dyrt snobbet supermarked, som giver underskud, og ingen rigtigt bruger til daglige indkøb.
 
 

Den nihilistiske joker

Morten Reimar, rådgiver hos Advice
 
Irma lukker? Her er min chance til at lave en joke og vise, at jeg ikke giver en .... 
 
 

Den nøgterne

Anna Thygesen, ejer af WeDoCommunication
 
Irma lukker? Ok.
 
 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også