Kilde: Fjord
Dentsu peger på fem trends, som de kryptisk kalder: den virtuelle oplevelsesøkonomi, det rigtige os, kontaktfri menneskelighed, Me, Myself and AI og styrkede vigtighed af venskaber som central bro og brandingplatform. Brands skal blive allierede med deres kunder om sociale problemer og værdier.
Kilde: Dentsu
Pantone har en lang tradition for at vælge årets farve. I 2020 var det “klassisk blå”, i år bliver det to forskellige farver: den påskegule “Illuminating” og den hverdagsgrå “Ultimate”. De to farver signalerer optimisme og praktisk anvendelse.
Ifølge Pantone skal solen nok skinne påskemorgen. Kilde: Pantone
Deloitte har de positive briller på i deres 2021 Global Human Capital Trends-rapport. De har fokus på, hvor stærke, innovative og forandringsparate alle har været under et gigantisk og pludseligt pres. 2020 har også vist vores ukendte styrker. Nu er opgaven at holde dampen oppe i 2021, for vi har mere end nogensinde brug for vores nye evner.
Kilde: Deloitte
Ifølge Wunderman Thompson sætter forsigtig optimisme tempoet og stemningen. Vi går ind i et håbefuldt år med økonomisk rebound og samfundsmæssig healing.
Kilde: Wunderman Thompson
Det er svært at spå, specielt om fremtiden. Det er overraskende let for The Future Today Institute; de kommer igen igen med de kloge, overraskende og nye indsigter. Deres 2020-trend holder stadig, men der er spritnye 2021-trends på vej til marts.
Kilde: The Future Today Institute
TrendWatching guider dig igennem 21 forbrugertrends – og hvordan du skal forholde dig til dem.
Kilde: Trendwatching
Folkene fra Activate giver i deres Outlook 2021 12 bud på, hvad der kommer til at ske inden for tech og medier. De forudser enorm vækst inden for AR/VR og e-sport og spår, at 5G vil drive stor vækst inden for brug af digitale løsninger. Udover dette vil indtægterne fra medie- og tech-virksomheder stiger med 375 mia. dollars fra 2020 til 2024. Det bliver et par spændende år!
Kilde: Activate
Holdet hos Mintel har fundet seks globale tendenser, der vil forme forbrugernes behov. Omdrejningspunktet er, at sundhed er kommet på dagsordenen.Som følge af pandemien er vores behov for eskapismen blevet større. Vi rykker samtidig sammen mere i ligesindet fællesskaber, og vores virtuelle liv er kun blevet vigtigere.
Kilde: Mintel
Forrester har fokus på konsekvenser af COVID-19. Nu kommer der fart og fokus på alle de ting, vi begyndte på i 2020.
Kilde: Forrester
IoB (Internet of Behaviour, red.) bliver altafgørende ifølge Gartner. Kender du begrebet? Hvis nej, så læs rapporten her, og se Gartners trendvideo nedenfor.
Man siger “software is eating the world”. Da det begyndte at overtage og spise af menneskets verden, fik software endnu mere magt.
Kilde: Benedict Evans
Hvilke trends og tendenser ser Adobe? WFH + hvad?
Kilde: Adobe
Det berømte designfirma, som byggede de første Apple-computere, finder tidens ånd i tre fiktive begreber.
Kilde: Frog Design
Alle hader Facebook, men alle bruger det til alt muligt. 2020 var året, hvor tech-giganten igen kom i politisk stormvejr over sin rolle og manglende ansvarlighed for den digitale borgerlige offentlighed. Alt imens trafik og indtægter aldrig var større Hvordan ser de 2021?
Kilde: Facebook IQ
Et af verden største mediebureauer peger på, at emotionel intelligent marketing vil tjene 2021. Vi ved ikke, hvad det betyder, men det lyder spændende.
Kilde: Carat
Mckinsey er erhvervslivets Jedi-ridder. Underspillet, men universets klogeste. De har gjort sig mange gode, kloge tanker om, hvad the new normal i 2021 vil være.
Kilde: McKinsey & Company
Vi bruger HubSpot til CRM. Firmaet er gået sammen med Talkwalker om et trend- og tool-whitepaper om SoMe-tendenser i 2021. Praktisk og problemorienteret.
Kilde: HubSpot
Atomico laver hvert år en analyse af, hvad der rykker i den europæisk tech-verden. COVID-19 har skabt en teknologisk acceleration, hvor alle er remote first WFH og cloudbaseret. Godt for tech, men meget nyt og anderledes for alle os andre.Tech-acceleration har medført, at pengene er fosset ind i nye startups, fordi markedet og mulighederne er vokset.
Kilde: Atomico
Ikke at forglemme: sidst, men desto vigtigere.
Vi ved ikke, hvornår han udkommer med sin trendrapport 2021, men professor Maeda er altid værd at følge og lytte til. Her en YouTube med hans seneste tanker. Følg med på hans site her.