Anne Barsøe


Anne Barsøe

Anne Barsøe

Karma: 0 (?)

Sådan bliver din hjemmeside kampklar til Black Friday
Black Friday og Cyber Monday er efterhånden etablerede handelsdage verden rundt. Mærkedagene i slut november giver anledning til store udsalg og vilde rabatter i butikkerne, og mange kunder benytter anledningen til at komme julegaveræset i forkøbet. 
 

De to tilbudsdage, der i år falder d. 27. og 30. november, bliver dog en anderledes oplevelse i år. Både butikker og kunder vil mærke konsekvenserne af COVID-19, som allerede har sat tydelige spor i industrien. Handelsdagene er derfor en afgørende mulighed for at indhente den tabte omsætning. 

 

Mens de danske butikker (indtil videre) stadig må holde fysisk åbent, er der dog klare begrænsninger for, hvor mange kunder der må være i butikkerne. Med håndsprit i hver butik og et stort forbrug af mundbind er der også risiko for, at mange kunder foretrækker at shoppe fra sofaen. Det er derfor afgørende, at optimere din hjemmeside til Black Friday, så kunderne kan nyde godt af den digitale shopping. 

 

Her er 3 gode kort at have på hånden. 

 

1. Start i god tid – allerede nu

 

Danskerne begynder allerede nu at søge efter Black Friday og Cyber Monday tilbud på Google. Hvis kunderne skal finde din hjemmeside som en af de første, når mærkedagene står for døren, skal du allerede i gang med din promovering nu.

 

Seks uger inden det går løs bør du promovere via nyhedsbreve og sociale medier med små Black Friday teasere. Hvis dine kunder ikke allerede tænker på gode Black Friday tilbud, sætter du tankerne i gang nu. Det gør dem bevidste om, at din virksomhed er værd at holde øje med, og at I kommer med gode tilbud. 

 

Mind kunderne om, at de kan tilmelde sig dit nyhedsbrev. Så er de garanteret, at de får de nyeste Black Friday tilbud direkte i indbakken. Har din forretning Mid Season Sale, kan du passe linke kunderne herhen, mens de venter på dit Black Friday udsalg. 

 

2. Opdater dit website med Black Friday indhold

 

Det er afgørende at have landingssider til Black Friday og Cyber Monday på din hjemmeside. Det er både god information til kunderne, men er også en ideel måde at styrke hjemmesidens søgeoptimering (SEO) i Black Friday kontekst. Indholdet kan leve videre i Google, og tilegne sig en masse trafik og links i løbet af året – også når det ikke er Black Friday. Det er guf for Google og din webshop.

 

En landingsside som denne fra QNTS kan genbruges år efter år. Den skal blot opdateres med nye datoer hvert år. Det er også en god strategi at overveje, hvad der skal stå på siderne ind imellem mærkedagene, så indholdet aldrig bliver irrelevant for besøgende. 

 

3. Gør dit website brugervenligt – også på mobilen

 

Da det meste salg i år vil foregå online, er det vigtigt at gøre din hjemmeside så attraktiv som mulig. Forsiden hos ModernRoom er et godt eksempel på god brugervenlighed, da kunden nemt kan finde de forskellige kategorier og produkter. 

 

Selvom din butik ikke har fysisk åbent på Black Friday, eller I regner med at få det største salg online, så bør du stadig kaste arbejdstimer efter at opdatere din Google my Business. Når kunden står i kø til butikkerne i november kulden, er det afgørende at de hurtigt kan finde din butiks åbningstider og position – eller måske købe dit produkt online, frem for at stå i kø.

 

Funktionen kan også bruges direkte i din Black Friday marketingstrategi. Du kan oprette tilbuds-posts på dine vigtigste tilbud, og informere om kundeservice og returneringsregler. 


Dette var blot de tre vigtigste tommelfingerregler at tilretteægge din Black Friday strategi ud fra. Der er selvfølgelig flere tiltag du kan tage, for at få en succesrig handelsdag. Det kan du læse mere om i denne gratis Black Friday e-bog.

Giv din stemme

6 stemmer
4,5/5

Kommentarer

Få nyhedsbrev

51 JOB

Taleskriver

Se alle job Indryk job

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.