Søren Schultz Hansen


Søren Schultz Hansen

Søren Schultz Hansen

Karma: 116 (?)

Forfatter:

6


artikler

4


indlæg

Lektørudtalelse for "fra massekommunikation til samtale"

En bog om markedsføring i det moderne netværkssamfund. Forfatteren argumenterer for, hvordan vi er på vej mod et brud med den måde massekommunikationsforskningen hidtil har været organiseret. Den traditionelle måde at tænke markedsføring, branding og reklame på har udspillet sin rolle i en tid, hvor internettet er blevet det dominerende medie. Virksomheder kan og skal ikke altid styre kommunikationen og kan ikke regne med som hidtil at have den første replik. Tværtimod skal virksomhederne komme med svaret på kundens første replik. De kan ikke længere planlægge livet og forbruget i samme grad. For markedsførings- og kommunikationsfolk er det nødvendigt at forstå netværkssamfundets grundlæggende strukturer og begribe, hvad brugerdrevet kommunikation er for en størrelse. Forfatteren arbejder med digital kommunikation og har via sin ansættelse i firmaet Framfab udarbejdet markedsføringsstrategier for en række store virksomheder. Han præsenterer dels de overordnede teorier, dels en række eksempler på, hvad overgangen fra analog til digital kommunikation betyder, og hvor gennemgribende ændringen vil blive for målgruppetænkning, brandingstrategier m.m. Bogen er nyskabende i forhold til de gængse lærebøger i markedsføring og vil formodentlig finde en stor læserskare både i den mere specifikke markedsføringsbranche og i kredse, hvor der arbejdes med kommunikation i mere bred forstand

Lektør: Jytte Bræmer

http://bibliotek.dk/pop_vis.php?target=lektor&format=f2&ccl=ld=26561787

(en lektørudtalelse er den lille anmeldelse af en bog, som sendes ud til bibliotekerne, så de kan vurdere, om de skal købe den)

Giv din stemme

5 stemmer
4,4/5

Kommentarer

Få nyhedsbrev

40 JOB

Communications specialist

Se alle job Indryk job

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.