Michael Rasmussen


Michael Rasmussen

Michael Rasmussen

Karma: 24 (?)

25 Social Media råd om Social Business

Social Business giver dig flere kunder i butikken. Social Business Markedsføring og Social Media bør være en integreret del af enhver der er tilstede på Internettet.

Det er overraskende, at mange virksomheder stadig overser dette når Responsive Web Design er udnævnt som den vigtigste teknologi i 2012. Det skønnes at ca. 82% af danske virksomheder slet ikke ikke har en Social Media Strategi integreret i sin virksomhed, i marketing afdelingen, på webstedet eller i sine nyhedsbreve.

Social Business Marketing tjener penge til dig hele døgnet

Hvis din idé om Social Media er, at sætte en Facebook-logo eller en QR kode på din webside og nyhedsbreve så læs lige lidt mere her. Disse forslag kommer fra en førende Social Business Expert som har specificeret disse forslag ud fra sin erfaring i det daglige som rådgiver og foredragsholder.

Social Business er, at du benytter Social Media til at tjene penge, eller fremme dit brand, budskab eller ideologi. Det anvendes i høj grad af enhver organisation, politisk parti, interesseorganisation eller den lokale en sambadanser forening der ønsker flere medlemmer.

25 forslag til integration af Social Media, Social Business og Viral Marketing

  1. Skift til Open Source CMS systemer fordi disse indeholder Responsive Web Design og Social Media fra start af. Det kan betale sig fordi du er 2 cifret millioner af brugere der alle opnår flere faciliteter, den bedste hastighed og den højeste sikkerhed. Gartner Research profilere også at valg af Open Source er en succesfaktor for enhver virksomhed, ligesom integrationen til Social Media er nemmere og det er et tillige et faktum at ALLE Open Source systemer efterhånden understøtter Responsive Web Design RWD.
  2. Opret en mobil version af dit websted, så forretningsfolk på farten kan få adgang til dit websted fra smartphones. 84% af danskere bruger Social Media, og 60% af alle danske benytter internet mobilt.
  3. Hvert e-nyhedsbrev og e-mail skal have en opfordring til en Social Media handling såsom LIKE/ANBEFAL/VIDERESEND. Almindelige post indbakker er ofte fyldt med spam. Det er Social Media brevkasser IKKE!!! Det er en del af vores forklaring på, hvorfor du får en langt højere respons med Social Media Business.
  4. B2B-virksomheder som blogger får 67% flere kundeemner hver måned, end virksomheder, der ikke blogger. For at få kredit for denne trafik fra et SEO perspektiv, skal du sørge for at integrere blog under din virksomheds domæne. Blogs der hostes på Google, MSN, Tumblr eller Blogger for eksempel, ikke øge dit website placeringer. Brug en platform såsom WordPress eller et andet Open Source CMS system, til at integrere din blog på din virksomheds hjemmeside. Og husk at denne så tillige opsamler al anden trafik, som IKKE bør sendes til din forside, men den INTERNE side, der opsamler al dine sociale aktiviteter. Corporate Blogging betaler sig altid.
  5. Brug QR-koder til at køre folk til dit mobile websted og få links til dine sociale medier profiler. Hvis du er en lokal B2B-virksomhed, skal du bruge belønne hyppige gæster med særlige rabatter de kan vise på sin mobiltelefon. En burgerbar oplevede at der kom en tredobling af kunderne da der blev fokuseret på de lokale ungdoms- og undervisningsinstitutionerne i nær beliggenhed fra hans grillbar.
  6. Hvis ikke du allerede har det, så få gennemgået din SEO på dit nuværende websted af en Social Media Ekspert. det er nemlig begge dele der skal matche hvis du vil høste de gratis gevinster der ligger i en afstemte SEO søgeord og Tags.
  7. Lav en AUTOMATISK detektor på dit websted der ser på om det er en mobilbruger eller en storskærmsbruger, som automatisk sender videre til rette websted.
  8. Alle medarbejdere i din virksomhed bør have social medie links, og evt. QR koder, der indgår i hver enkelt medarbejder e-mail signatur linje på E-Mail.
  9. Alle medarbejdere bør LIKE/ANBEFALE/KOMMENTERER & VIDERSENDE din pågældende GRUPPE eller SIDE på Social Media.
  10. Hvert enkelt nyhedsbrev skal kunne læses online. Det giver SEO fordele og så det er meget nemmere for dem bare at klikke på over på dit websted. Dette bør stå i STARTEN af enhvert nyhedsbreve.
  11. Sørg for, at alle dine B2B sociale medie profiler er korrekt profileret med varemærket, hvilket øger konverteringsraten. Dette byder at du skal anvende Social Media ikonerne og ikke bare lave Links. Det fylder også mindre og giver bedre interaktion. 
  12. Lad dit brand matche udseendet og fornemmelsen af reglerne for din virksomheds Corporate ID,
  13. Hyr en SEO Social Media Ekspert eller trim selv alle sider på dit websted, Facebook, LinkedIn, Youtube, MSN og husk at dit firmanavn er et uvæsentligt søgeord. Det er dine varemærker eller produktnavne der har betydning for SEO og Branding, ikke firmanavnet som jo alligevel er nr. 1 i Google hvis det er unikt.
  14. Lad være med at rose dit produkt, få andre til det. Og endnu bedre skab en HISTORIE eller BEGIVENHED ud af din publikation, produkt eller service.
  15. Gør alt dit indhold nemt at dele med sociale tjenester. Facebook fortæller virksomheder, der integrerer Facebook “som” knapper på hele deres hjemmeside se frem til en stigning på 65% mere med direkte henvisning til trafik fra Facebook.
  16. Blogging er det mest læste i verden. Næsten 80% af internetbrugerne læser blogs (Kilde: Social Media Examiner). Social Media Blog dækningen er lige så troværdig som at få traditionelle pressedækning.
  17. Opret en microsite på et fremmed domæne hos en anden udbyder og IKKE på blogging sites, men et standard webhotel med EGEN IP adresse, forskellig fra den du har nu, hvor du samler alle dine sociale medier aktivitet, så forbrugerne har et sted at gå hen for at se alle dine aktiviteter. Opret her feeds fra Facebook, LinkedIn, Google+, Twitter m.v. samtlige RSS-feed fra din blog, nuværende hjemmeside hvis den indeholder RSS, nuværende YouTube-video kanaler, og en Google News RSS feed for din virksomhed nyheder og pressemeddelelser. Brug denne eksterne portalen som dit sociale medier hjemme side og opfordring til handling for alle din offline (og online) aktiviteter.
  18. Hvis du arrangerer begivenheder såsom konferencer, foredrag, møder, messebesøg m.v. kan du give en Twitter hashtag så deltagerne kan tweete om begivenheden. Dette er fordi den gennemsnitlige Twitter-bruger har 182 tilhængere (Kilde: The Guardian og The Mash). Hvis ti mennesker tweeter i løbet af dit program, der er over 5.000 flere mennesker, der udsættes for info om begivenhed hvis dette agregeres til andre sociale medier. Du kan endda bruge Twitter hashtags til at lade publikum tweet spørgsmål under en paneldiskussion. Tweets kan projiceres på en skærm bag paneldeltagere.
  19. Lav MEDIE OVERVÅGNING så du hurtigt kan se omtale der skader dit brand på blogge eller som kommentarer i aviser og på sociale medier. Lav ANALYSE. Det er stort gratis at lave Markedsanalyser på Internettet. Hvor meget har du betalt for det, indtil nu?
  20. Analyser ENHVER af dine sider på sociale medier. Se logfiler og burder hvor kunder kommer fra, hvilken alder, geografi, køn og stilling har de, og hvilken adfærd har de haft i relation til din blog, websted og eksterne sociale medie website.
  21. ANALYSER din søgemaskine trafik fra Google, Bing og Yahoo for at se, hvilke søgeord folk bruger oftest at nå frem til dit websted. Derefter oprettes en elektronisk søgning folder til disse søgeord på med RSS feeds til Twitter til at identificere samtaler som folk har ved hjælp af disse søgeord. Disse mennesker kan være perspektiver eller kategorier. Tweet eller AutoTweet med dem. Twitter er meget underkendt i DK, og benyttes stort set ikke, selvom der er store gevinster forbundet hermed.
  22. Lav fan konkurrence og spred disse over hele Social Media spektret. Tilføj det til dine radiospots, trykte annoncer og e-nyhedsbreve. Kræv at folk bliver en fan for at opnå en chance for at vinde en præmie. 
  23. Tænk på at VIRAL MARKETING er den mest effektive markedsføringsform. I konkurrencer kan du giver flere lodder, poster eller point for at anbefale/poste/vidersende konkurence hvis de gør det på deres WEB, via Email, via deres andre sociale profiler eller vil invitere sine kontakter til også at deltage. 
  24. Lav en en brugerdefineret Facebook fane for konkurrencen og kræver folk til at give deres e-mail-adresse som de tilmelder sig (vinderne bliver annonceret via e-mail). På den måde, du opnå to ting: du får nye Facebook fans, og samtidig opbygge din e-mail database.
  25. Givet noget gratis væk. Lav kampagner som indeholder noget gratis f.eks. billetter til en lokal sportsbegivenhed eller koncert. Lokale begivenheder tilskynder at flere poster lokalt specielt fra/til folk i det område, du tjeneste. Find evt. en lokal mediepartner for fælles markedsføring, såsom en lokal radiostation eller en avis, for at spare omkostninger på salgsfremme og reklame. Du får mere dækning i pressen, end hvis du gjorde det alene. Det er WINWIN for begge partnere at lave den slags aftaler, og så er det jo GRATIS!

Social Business giver adgang til 84% af alle danskere som benytter Social Media

Husk, at integrere sociale medier er mere end blot at integrere det i dine traditionelle marketing-programmer. Sociale medier bør integreres i alle aspekter af din virksomhed, herunder enhver medarbejder, kundeservice, produktudvikling og markedsundersøgelser.

Nøglen er at starte med virksomhedens mål. Kend din målgruppe. Ram din målgruppe med Social Media. Og tænke på måder at udvide samtalen fra offline til online. Hvordan har du integreret sociale medier i din organisation? Skriv i kommentarerne nedenfor. Giv gerne forslag ris/ros.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

51 JOB

Kommunikationsmedarbejder

Se alle job Indryk job

Job

Kommunikationschef

Frist: 29. september

Corporate Branding Manager

Frist: 24. oktober

Kommunikationskonsulent

Frist: 30. oktober
Se alle job Indryk job

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.