Martin Stahl


Martin Stahl

Martin Stahl

Karma: 872 (?)

Webbureauer er alt for snæversynet
Traditionelle webbureauer trækker reklamehatten ned over kunden og fortryller dem med overfladisk design og fansy buswords.
 
Forholdet mellem virksomheder og webbureauer er blevet skævt drejet fordi webbureauet fokuserer for ensidigt på identitet og markedsføring og bl.a. ikke evner at forvalte virksomhedens egentlige forretningsgrundlag.
 
Bygherre rådgivning
Problemet opstår når virksomheden får at vide fra webbureauet ”at det skal vi jo nok klare”. Og ja,  alt skal nok blive klaret men regningen bliver jo af utidlige beløber som kunne være halveret hvis virksomheden havde haft en rådgiver på. Det kan fuldstændigt sammenlignes med boligmarked hvor der er en ”købers mand” eller i byggebranchen hvor både bygherrer har en byggestyrer til at rådgive dem for at spare tid og penge.
 
Websitet skal kommunikere til internettet
Et website er ikke kun et virtuelt vindue hvor brugeren kan browse virksomhedens produkter 24/7/365. Et website skal fuldstændigt og aldeles afspejle virksomhedens forretningsgrundlag og aktivt kommunikere til brugerne der søger efter virksomhedens produkter. Webbureaueren er alt for ensidige når de rådgiver virksomheder om nye websites de tænker kun visuelt og ikke i meta-kommunkiation.
 
 Meta-kommunikation
Meta-kommunikation vil sige at websitet skal kommunikere om sig selv til selve WWW så almindelige mennesker kan finde websiden via en søgemaskine. Det skal det kunne gøre både vha. af selve tekstindholdet og ved hjælp af at netværke med andre websider fra andre virksomheder ved at linke de forskellige hjemmesider sammen
 
Hvis man tænker på at 80 % af tiden går med at søge information når vi er online (Danmarks Statistik  - s. 6 fig. 5) så er det jo underligt at virksomhedens grundlag og virksomhedens produkter ikke er levnet mere plads end de er i dag. Se fx også på hvordan vores adfærd er når vi finder nye hjemmesider. Hvis man stiller spørgsmålet i Gallup Indeks Danmark 2+3 kvartal 2006; Hvor finder De ofte inspiration til at besøge nye hjemmesider svarer hele 37 % af de finder nye hjemmesider vha en søgemaskine.
 
Webbureauer har simpelt ikke omfattet at det enkelte kundesite skal indgå i en større sammenhæng – men ser det udelukkende som et enkeltstående medie og det er jo en kæmpe fejltagelse!

 

Giv din stemme

5 stemmer
4,4/5

Kommentarer

Få nyhedsbrev

59 JOB

Social Media Manager

Se alle job Indryk job

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.