Martin Stahl


Martin Stahl

Martin Stahl

Karma: 872 (?)

Content is queen --- > Link is king!
Google’s algoritme er domineret af links // Synlighed = content x links // We are K-forum //

Der har været rigtigt meget snak om at "Content is King". Content er rykket ned i hierarkiet nu overgået af "link". Link er alting men intet uden content. Man kan vende det på mange måder; hvis der ikke er noget indhold; hvorfor så pege på det?  - men hvorfor er link stærkere end content?

Det er udelukkende et spørgsmål om markedskræfter. Google som dominerer det globale marked hvad angår søgninger sidder i Danmark på 90 % af det samlede marked målt i viste søgeresultater. Selvfølgelig har link og netværk en historie som Metcalfe har formuleret det  (- værdien af et kommunikationssystem vokser proportionalt med kvadratet på antallet af brugere af systemet (N²), eller mere præcist med raten N(N−1)

google algoritme yahoo algoritme


Google’s algoritme er domineret af links!
Den dominerende del ved Google’s algoritme er; links! Dernæst kommer content. Hvis vi kigger i mellemperioden mellem Google og Metcalfe har vi en stærk first mover som Yahoo. Yahoo's algoritme er mest baseret på content og sekundært links. Deraf "Content is King"
Så den optimale situation når man skal optimere; er at ligge i spændvidden mellem en ligedeling af content og links. Fordelen ved at arbejde med både content og links i en optimeringsproces er bl.a. at man optimerer til begge typer af søgemaskiner.



synlighed = content x links
Når man kender til denne grunddisciplin - er det ikke svært at finde metoder til at udnytte / drage nytte dette forhold.  Tidligere ansatte portaler en masse redaktører til at tappe en masse content ind. Senere købte de det ude i byen og i dag sidder vi alle gladelig og skriver direkte ind i portalerne. Og værdien af denne disciplin eller masse hysteri er ikke til gå glip af.



synlig = content x link

We are K-forum
Kommunikationsforum har som den seneste skud på stammen udviklet denne type for "social software" der gør det muligt for alle og enhver at give sin mening til kende om dit og dat. Som i kan se sidder jeg netop i dette øjeblik (..) og fylder ind i kassen til K-forum. Jeg producerer gratis content. Derud over har K-forum gjort det til en sport at få folk til at linke til sig og dermed at linke til andre. Genialt. Ja. Gratis content + en masselinks skaber mere synlighed. Men hvilken synlighed er det K-forum gerne vil ha'?

Det kan ses ved at kigge på hvad det er den enkelte bruger trækker med sig rundt. Som i kan se i bunden af denne side - trækker jeg en masse af K-Forum links med mig rundt. Rent faktisk hver gang jeg opretter en side opretter jeg flere links til K-Forum. Spændende. Næ. Smart. Ja

 Derfor er der en kæmpe hype omkring social software som fx blogging. Pointen er at en masse mennesker opretter en masse content og dermed trækker en masse links med sig rundt på www. Når vi ved at content + links skaber synlighed er der jo ikke så langt til trafik og conversion.
 

mvh

/Martin

Kommentarer

Udvalgte job

Kommunikationspartner

SKI

Frist: 30. oktober

Studentermedhjælper

Terma

Frist: Snarest muligt

Praktikant

KREAB

Frist: 28. oktober

Studentermedhjælper

DTU

Frist: 18. oktober

Pressechef

Danner

Frist: 23. oktober

Få nyhedsbrev

50 JOB

Pressekonsulent

Se alle job Indryk job

Job

Praktikanter

Frist: Hurtigst muligt

Studentermedhjælper

Frist: 20. oktober

Pressechef

Frist: 23. oktober
Se alle job Indryk job

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.