Kristian Baek-Mikkelsen


Kristian Baek-Mikkelsen

Tlf. +1 347 429 3923

Karma: 25 (?)

Oprettet på Kforum: søndag 10. februar 2008

Om

Professionelt brænder jeg for kommunikation og branding. At finde det magiske sted mellem insight og kreativitet der gør noget markedsføring og nogle brands til noget helt særligt. Det ses desværre alt for sjældent, men jeg arbejder på sagen.

Jeg er Senior Partner, Engagement Planning ved MEC i New York, med ansvar for Communications Planning i Global Solutions, der huser bureauet's globale kunder. Det er blandt andet Citibank, Chanel, Marriott hotellerne, Energizer, Accenture, etc.
 
Min baggrund er som chef for SinceTwentyTen, MEC Danmarks digitale bureau og som communications planner / strategisk planner.
 
Mit job består af flere faktorer ud over det ledelsesmæssige og administrative (som er det suverænt mindst interessante). Forretningudvikling - hvad er den forretningsmæssige udfordring brandet står overfor og hvordan overkommes den? Insightudvikling - primært igennem analyse af kvantitative studier og gennemførsel af kvalitative studier. Derudover er der selve konceptualiserings og strategifasen. Hviken kommunikationsidé skal iscenesætte mærket ud fra den udviklede insight og hvordan skal kommunikationsstrategien/business planen se ud? Aktiveringsfasen - hvordan forstærker vi den gode kommunikationsidé - eller selve kampagnen. Naturligvis tænktmedianeutralt. Slutteligt (og ofte overset), hvordan måler vi voressuccess og fiasko og sikrer læring til fremtidens kampagner.

Tjek min blog: www.digitalvinyl.wordpress.com .

Når jeg ikke tjener penge er jeg musiker og spiller guitar og synger i bandet Honolulu Blitz (http://www.facebook.com/honolulublitz) og A Girl in a Rat Suit (http://www.facebook.com/pages/A-Girl-in-a-Rat-Suit/112072803894).
 

Erfaring

Organisation/FirmaJob-titelEvt. beskrivelse
MEC New York
Siden 2012
Senior Partner Jeg er chef for strategisk eller Communications Planning i MEC's globale afdeling for det Nordamerikanske marked. Kunder inkluderer Chanel, Citibank, Colgate, Accenture, Energizer, Marriott, Xerox, og andre.
SINCE TWENTY TEN
Siden 2010
Managing Partner SINCE TWENTY TEN er fusionen af kommunikationsstrategi, transmedia planning og kreativ digital udvikling. Vi er et strategisk og kreativt bureau med et digitalt hjerte, skabt i samarbejde med MEC. Vi er 12 medarbejdere, der spænder over antropologer, kommunikationsstrateger, art directors, tekstforfattere og flash udviklere.
MEC Communication
Siden 2005
Communications Planning Director
Brandhouse
1996 - 2005
Brand Consultant

Uddannelse

InstitutionGrad/retningEvt. beskrivelse
Copenhagen Business School
1996 - 2001
Business og Marketing
MSC, Design and Communication Management
Marketing Cand. Merc. med fokus på branding, marketing og forretningsdrift.

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.