Om
Adjunkt i mediepsykologi og pædagogisk psykologi på Aarhus Universitet.
Vidste du at
...man kan ændre på folks motivation, blot ved at få dem til at tro, at de spiller et spil?
...når man sammenligner gamification, nudging og rationel information, så er gamification mest effektivt?
...man kan puffe unge til at æde klamme ting, hvis de tror, at deres medstuderende gør det?
...der findes ikke ét eneste studie, der forbinder mobiltelefoner, dopamin og negative psykiske effekter?
Min forskning kredser bredt om mediers effekter: Hvad de gør ved os. Hvad vi gør med dem. Hvordan vi leger med dem, lærer af dem, og kommunikerer igennem dem. Hvordan design ændrer vores adfærd. Hvad de bruges til ude i samfundet - i det godes, og måske knap så godes, tjeneste.
...Og med medier mener jeg alt fra TV-serier til nyhedsfladen, facebook og pap/pixelspil.
Jeg kan ses som ekspert i DR programmet Meet the Humans, og udtaler mig jævnligt i pressen om mediepsykologi, spil og livet med skæmene.
Lige nu forsker jeg i voksnes leg, effekten af gamification på vores adfærd, effekterne af moblitelefoner på små og store hoveder og mediediskurser om skærme/mobiltelefoner. Min forskning kombinerer forskellige fagkrydsninger (mixed- og multimethods), for ikke at reducere virkeligheden urimeligt eller miste metodologisk kraft: Fra feltarbejde, over statitstik og kognitiv neurovidenskab, til adfærdseksperimenter i felten og laboratoriet.
Aktuelle samarbejdspartnere i Danmark: LEGO, WHO, Copenhagen Gamelab, Workz A/S, Folketinget og Videnskab.dk. Skriv hvis du også vil lege med!