Kontekst Lyd


Kontekst Lyd

Kontekst Lyd

Karma: 0 (?)

Nyheder og blogindlæg er essentielle i online markedsføring

Mange firmaer og organisationer opdaterer sjældent eller aldrig deres hjemmeside eller sociale medier med nyheder, blogindlæg eller andet indhold. Det bør de lave om på – for nyt indhold sikrer troværdighed, gode google rankings og masser af trafik til deres online platforme.

Ethvert firma og enhver organisation kan af flere grunde lukrere kraftigt på at holde sin hjemmeside opdateret med nyt og godt indhold:

  1. Det skaber opmærksomhed
  2. Det skaber tillid til brandet
  3. Det skaber bedre søgemaskineresultater
  4. Det er en billig form for markedsføring
 

Opmærksomhed fåes for eksempel ved at linke til nye blogindlæg fra Facebook. Er overskriften spændende nok, klikker folk via linket sig ind på hjemmesiden og læser mere. Er indholdet rigtig godt, deler læseren det med sit eget netværk, og på den måde spredes blogindlægget.

Læs også: Sådan laver du godt indhold til din hjemmeside

Et blogindlæg kan handle om specifik viden om et emne, tendenser eller være meningsbåret, og hvis man som firma gennem sine indlæg demonstrerer viden på området, skaber det tillid hos læseren, der vil vende tilbage og læse mere og blive opdateret. Det er god branding!

Google belønner dynamiske hjemmesider, der emmer af at være støvsuget for døde links og rustne tekster uden relevans for besøgende – og så ender man længere fremme i søgeresultaterne.

Billig markedsføring

Nyheder og blogindlæg er billige at producere – meget billigere end store annoncekampagner.

Desuden kan især blogindlægget generere trafik til en hjemmeside i mange år, så længe emnet har en relevans for nogen.

Derfor er det gode formater, når det handler om at vise kunder eller medlemmer sin tilstedeværelse online.

Blogindlæg behøver ikke at have en nyhedskrog, men kan i stedet omhandle branchetendenser, være et partsindlæg i en faglig debat eller andet.

Giv din stemme

5 stemmer
4,4/5

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Ugens profil

Niels Ditlev

Niels Ditlev skifter 1. maj fra kommunikations- og pressechef chef i WWF Verdensnaturfonden til kommunikationschef i Danske Regioner.

Kursus

SoMe bootcamp

Kurset er udsolgt - tilmeld dig hvis du vil på venteliste

Se alle Bliv klogere

Kursus

SoMe bootcamp

Kurset er udsolgt - tilmeld dig hvis du vil på venteliste

Se alle Bliv klogere

Kursus

SoMe bootcamp

Kurset er udsolgt - tilmeld dig hvis du vil på venteliste

Se alle Bliv klogere

Få nyhedsbrev

Kursus

Skriv, så det sælger – i alle digitale kanaler

Kurset er udsolgt - tilmeld dig hvis du vil på venteliste

Se alle Bliv klogere

Kom til K-dag om Facebook

Lær Facebooks vigtigste og nyeste funktioner

29. august

Bliv klogere

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.