Facebook-kursus i København om strategi, indhold og community management for Facebook-ansvarlige

Facebook Masterclass

Tag med til Facebook Masterclass og lær, hvordan du sikrer kvaliteten af jeres indhold og den daglige styring, så jeres Facebook-indsats styrker forretningen og de overordnede mål. Du lærer de vigtigste, de nyeste og de mindre kendte muligheder og funktioner på Facebook, så Facebook ikke bliver ”endnu en kanal”, men en reel forlængelse af jeres strategiske kommunikationsindsats.

Om K-dagen


NB: Kurset er afholdt. Se kommende kurser her

De fleste virksomheder og organisationer har set det enorme potentiale, de sociale medier – og Facebook i særdeleshed – tilfører forretningen. Men hvad er næste skridt, når I har et pænt antal følgere og ofte lægger indhold på jeres side?
 
På denne K-dag stiller vi skarpt på, hvordan du som Facebook-ansvarlig flytter Facebook endnu tættere på forretningen og tænker kanalen som jeres primære talerør. Det kræver viden og værktøjer, der gør dig i stand til at indsamle og producere den rette type indhold, målrette kommunikationen og jeres opslag og bruge annoncering og boost på den mest fordelagtige måde. På denne Facebook Masterclass bliver du klædt på til at tage de rigtige, strategiske beslutninger om jeres tilstedeværelse, daglige styring og indholdsproduktion.
 
Tag med til Facebook Masterclass og:
 
  • Få viden og værktøjer, der hjælper dig til at arbejde endnu mere strategisk med Facebook ift. indhold, samarbejde og community management
  • Lær, hvordan du laver kvalitetsindhold på et medie, hvor alting foregår lige nu og her
  • Få social medie-ekspert Ask Hybels bedste redskaber til overvågning, indholdsplanlægning og annoncering
  • Bliv endnu klogere på brugermønstre og algoritmer, så du kan udnytte Facebooks mange og nyeste muligheder på den mest fordelagtige måde
  • Få en redaktionel tilgang til Facebook, så platformen bliver et medie, I udkommer på, fremfor blot at være ”endnu en kanal”
 
 
K-dagen er for dig, der er Facebook- eller social medie-ansvarlig og som allerede er godt i gang med at udvikle jeres Facebook-tilstedeværelse. Du kender en del til funktionerne på Facebook og vil gerne inspireres og udfordres til at nå endnu længere. Du er parat til at blive opdateret på Facebooks nye og mindre kendte muligheder, og din virksomhed er på et niveau, hvor Facebook skal være en endnu mere central del af jeres strategiske kommunikations- og markedsføringsindsats.
 
Dagen veksler mellem oplæg, øvelser og fælles diskussion, og du kommer derfor til at deltage aktivt. Det er et krav, at I som virksomhed har en Facebook-side.
 

Program

Velkommen
Karen Lilleund Knudsen, kursus- og netværksleder, Kforum
 
Kvalitetstjek: Har I succes på Facebook med jeres nuværende strategi?
I har temmelig sikkert en strategi for jeres tilstedeværelse på Facebook. Og måske er den formuleret i et par overordnede målsætninger som for eksempel “Gøre opmærksom på vores mærkesager, ydelser og brand. Skabe trafik til vores website. Være fagligt fyrtårn inden for XX”. Men hvordan kommer I et spadestik dybere, så strategien bliver en konkret handleanvisning i jeres daglige arbejde med Facebook? Ask Hybel giver dig essentiel viden om, hvad der skal til for at få succes på Facebook anno 2016. Vi laver en række praktiske og strategiske øvelser, så du bliver endnu skarpere på, hvem I gerne vil have i tale, hvad I gerne vil have jeres brugere til at gøre, og hvordan I gør i praksis.
 
Vi perspektiverer dagens læring til en række cases, så du får konkrete input til, hvordan I som organisation kan få endnu mere ud af jeres Facebook-indsats.

Ask Hybel, direktør i Cope. Cope er Danmarks første Content Strategy bureau og arbejder ud fra devisen om, at nøglen til succesfuld digital forretning centrerer sig om den rette strategi for produktion og håndtering af indhold på tværs af kommunikationskanaler.
 
Community managerens tips og tricks
I en travl hverdag skal du som community manager kende Facebooks vigtigste - og måske mindre kendte - funktioner og muligheder. Og din værktøjskasse bør være fyldt med de bedste redskaber til at gøre dit daglige arbejde med Facebook så effektivt som muligt. Ask fylder din værktøjskasse, så du har den bedste forudsætning for at indsamle og planlægge indhold, ramme den tilsigtede målgruppe og bruge annonceformater og -budget bedst muligt.
Ask Hybel
 
Frokost
 
Det Kongelige Teater målretter kommunikationen på Facebook med brugerindsigter
Det Kongelige Teater har søsat en ambitiøs Facebook-strategi, hvor indsigter om brugerne skal gøre kommunikationen på Facebook endnu mere relevant og målrettet. Gennem viden om brugernes købsvaner fordelt på geografi og typer af forestillinger kan teateret nemlig gøre deres Facebook-tilstedeværelse endu mere strategisk. Christie Stauning Andersen giver dig et unikt indblik i erfaringerne og processen hen imod at blive endnu mere datadrevne på Facebook. Du får også indblik i, hvordan teateret arbejder med overvågning, så de kan indgå i de relevante samtaler, som finder sted på Facebook.
Christie Stauning Andersen, Social Media Manager, Det Kongelige Teater.
 
Sådan systematiserer I indholdsproduktionen i organisationen
Det kan være sin sag at samle og systematisere indholdet til jeres Facebook-side. I mange organisationer er spørgsmål som “Hvad skal vi lægge på Facebook?” hverdagskost i k-afdelingen. Løsningen er - ikke overraskende - planlægning, indsamling og samarbejde. Det handler om at tænke Facebook som et medie, I som organisation udkommer på. Det kræver værktøjer og specifikke målepunkter. Men hvordan kommer I i gang og hvad skal der til? Ask giver dig værktøjer til at samle og indsamle indhold i organisationen. Du får metoder til at opstille KPI’er, så I rent faktisk kan måle på jeres Facebook-indsats og vise den forretningsmæssige værdi af jeres aktiviteter. Du får også indblik i værktøjer til samarbejde og videndeling, så begge dele flyder lettere på tværs af afdelingen.
Ask Hybel
 
Q&A
Stil dine mest presserende Facebook-spørgsmål og få svar allerede på dagen, så du er klædt bedst muligt på til at gå hjem og bruge din nye viden i praksis.
 
Tak for i dag
 

Udbytte

Efter denne K-dag kan du og din organisation:
 
  • tage de rigtige, strategiske beslutninger omkring indhold, annoncering og daglig styring, så I bruger tid og ressourcer mest fordelagtigt til at skabe det bedst mulige indhold
  • udvælge og bruge de vigtigste (og nyeste) Facebook-muligheder og værktøjer, som passer til jeres mål, jeres egne og jeres brugeres behov

Mød

Ask Hybel, direktør i Cope. Ask er tidligere seniorkonsulent i Advice A/S og projektleder i Cabana og er en meget erfaren underviser og oplægsholder. Han har adskillige gange undervist i Facebook på Kforums kurser. Efter i mange år at have været med til at udforme digitale løsninger - fra websites til sociale medier - har Ask i dag fokus på de udfordringer, der centrerer sig om strategi og indholdsskabelse på tværs af kanaler. Ask er en aktiv bidragsyder til udviklingen af sociale medier i Danmark og har særligt fingeren på pulsen ift. strategisk indholdsproduktion i en verden, hvor kommunikationen foregår på mange forskellige kanaler.
 
Christie Stauning Andersen, Social Media Manager, Det Kongelige Teater. Christie arbejder med Det Kongelige Teaters digitale kommunikation og tilstedeværelse. Hun er tidligere selvstændig konsulent i virksomheden netseeds og har indgående kendskab til, hvordan man skaber involvering og strategisk indholdsplanlægning på sociale medier. Christie er Cand.it i Design, kommunikation og medier fra IT Universitetet og har en fortid som Senior Social Media Advisor hos Peytz & Co.
 
Ask Hybel
Direktør
Cope
Christie Stauning Andersen
Konsulent i sociale medier
Det Kongelige Teater

Praktisk

Hvornår?
K-dagen løber af stablen onsdag den 30. marts 2016. Kom fra kl. 8.45 til let morgenmad. Vi begynder kl. 9.15 præcis og slutter kl. 16.00.
 
Hvor?
K-dagen afholdes centralt i København. Nærmere info følger.

Hvordan melder jeg mig til?
Du melder dig til ved at udfylde felterne her. Pladserne på K-dagen udfyldes, efterhånden som tilmeldingerne kommer ind. Så meld dig til hurtigst muligt. Hus eventuelt EAN-nr.
 
Hvad skal jeg medbringe?
En bærbar computer, gerne fuldt opladt
 
Hvad kræver det at deltage?
At I har en Facebook-side og allerede kender en del til funktionerne. I er på et niveau, hvor I er klar til at bruge de nyeste og mindre kendte muligheder på Facebook, og hvor Facebook skal være en endnu mere central del af jeres strategiske kommunikations- og markedsføringsindsats.
 
Hvad koster det?
Prisen er kr. 4990 (ekskl. moms).
Når vi har modtaget din tilmelding, sender vi en bekræftelse på, at du er tilmeldt, og en faktura inden for en uge. Tilmeldingen er bindende. Bliver du forhindret i at deltage, er du velkommen til at sende en kollega i dit sted.
 
Er der en studenterplads?
Kforum tilbyder én gratis studenterplads på denne K-dag. For at komme i betragtning skal du være aktiv på overbygningen af en relevant kandidatuddannelse. Du kommer til at indgå i dagen på lige fod med de øvrige deltagere, mod at du efterfølgende publicerer de vigtigste pointer fra dagen på din K-profil.
Studenterpladsen på denne K-dag er: Taget.
 
Har du spørgsmål?
Du er velkommen til at kontakte Karen Lillelund Knudsen på 33 42 21 60. Du kan også skrive til kdag@kforum.dk
 
Vi glæder os til at se dig!
 
Sådan finder du
Danske Advokater - Valencia kursuslokaler
Vesterbrogade 32,
1620 København V.

FAQ

Andre kursister giver dette kursus
4,2/5
Dato:
Onsdag 30. marts 2016
Tidspunkt:
9.15-16.00
Sted:
Danske Advokater - Valencia kursuslokaler
Vesterbrogade 32,
1620 København V.
Pris pr. deltager:
4990 (ekskl. moms)

Kontakt

Mød

Ask Hybel
Direktør
Cope
Christie Stauning Andersen
Konsulent i sociale medier
Det Kongelige Teater

Få nyhedsbrev

Kom til K-dag om Facebook

Lær, hvordan du får mere ud af din indsats på Facebook

8. februar

Bliv klogere

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.