Kursus i sociale medier

SoMe bootcamp

Trænger dine social medie-kompetencer til at blive oprustet, så I kan få det fulde ud af organisationens tilstedeværelse på sociale medier? Tag med på Kforums SoMe bootcamp, så du kan blive skarp på Twitter, YouTube, Facebook og LinkedIn.

Om K-dagen

På fire tirsdage i efteråret lærer du, hvordan jeres tilstedeværelse på sociale medier når nye strategiske højder. Alle dage er fra kl. 9.00 - 13.00, så du kun skal tage en halv dag ud af kalenderen hver gang.
 
Tirsdag den 23. oktober: Facebook
Tag jeres Facebook-tilstedeværelse til næste niveau. Lær, hvordan du får endnu mere ud af Facebook som kommunikations- og markedsføringskanal. Lær de vigtigste, de nyeste og de mindre kendte funktioner på Facebook.
 
Tirsdag den 30. oktober: YouTube
Vi bruger samlet set én milliard timer om dagen på YouTube. Det er flere timer end Netflix og Facebook tilsammen. Kanalen er derfor blevet mulighedernes land for marketing- og kommunikationsfolk. Lær, hvordan du gør dit indhold egnet til YouTube og får maksimalt udbytte ud af budget og ressourcer.

Tirsdag den 6. november: Twitter
Twitter er meningsdannernes legeplads og den hurtigste vej til profilering af jeres mærkesager, kernekompetencer eller ydelser. Lær, hvordan du i praksis bruger Twitter som strategisk kommunikationskanal.
 
Tirsdag den 13. november: LinkedIn
Bliv klædt på til at udnytte LinkedIn's mange muligheder, så I kan kommunikere effektivt med de mange brugere og vigtige interessenter. Vi dykker ned i funktioner, fordele og udfordringer, så I kan skabe værdi via LinkedIn i jeres organisation.
 
Efter fire bootcampdage er du blevet skarp på Facebook, Twitter, YouTube og LinkedIn og på, hvordan du kan bruge de forskellige platforme strategisk. Men hvordan får du kanalerne til at spille sammen bedst muligt? Head of social hos Advice Rikke Østergaard gør dig som afslutning på bootcampen klogere på, hvordan kan du skabe og versionere indhold, så det kan bruges på tværs af de fire digitale kanaler. 
 
SoMe bootcampen er bygget op, så vi hver gang kommer omkring:
  • Mediets præmisser og den strategiske brug af det
  • Indhold (eksempler, værktøjer og tricks)
  • Community management (planlægning og overvågning)
  • Sponsoreret indhold/annoncering
 
Bootcampen er for dig, der er social medie-ansvarlig, kommunikations- eller marketingmedarbejder eller på anden måde har ansvar for et eller flere af jeres sociale medier. Du er ikke nybegynder, men trænger til en opgradering af dine kompetencer.

Program

Tirsdag den 23. oktober: Facebook
  • Kom skridtet videre med jeres strategiske Facebook-indsats og klæd organisationen på
  • Sådan laver du godt indhold og navigerer i annoncering, reach og boost
  • De bedste og vigtigste funktioner, som du skal kende på Facebook
 
Tirsdag den 30. oktober: YouTube
  • Lær, hvordan du opbygger en kanal og tænker YouTube sammen med jeres øvrige, digitale kanaler
  • Få essentiel viden om annoncering og indholdstyper, der egner sig særligt godt til YouTube og til jeres kernemålgrupper
  • Få redskaberne til, hvordan du undgår begynderfejl og tænker SEO ind fra start, så I får det fulde udbytte af jeres indsats på YouTube
 
Tirsdag den 6. november: Twitter
  • Sådan bruger du Twitter som strategisk kommunikationskanal
  • Tweet det gode indhold, brug de rigtige hashtags og gå i dialog med interessenterne
  • Lær de vigtigste Twitter-værktøjer at kende
  • Involver organisationen og klæd fagpersonerne på

Tirsdag den 13. november: LinkedIn og opsamling
  • Få mest muligt ud af LinkedIn og læg den rette strategi
  • Tricks og værktøjer til godt og visuelt indhold
  • Sådan navigerer du i sponsoreret indhold og kampagner
  • Planlægning, intern forankring og god community management
  • Sådan versionerer du indhold på tværs af de fire platforme

Udbytte

Efter denne SoMe bootcamp kan du og din organisation:
  • Styrke jeres strategiske tilstedeværelse på forskellige sociale medier
  • Navigere i de vigtigste funktioner på jeres forskellige kanaler, så I får det fulde ud af jeres tilstedeværelse
  • Planlægge og strukturere jeres SoMe-aktiviteter, så I bruger tid, ressourcer og budget mest fordelagtigt.
Efter kurset får du tilsendt en digitalt diplom, som du kan tilføje til din LinkedIn-profil, dele på Facebook og Twitter, eller gemme som pdf-fil. Dit kursusbevis bliver gemt hos Diplomasafe, eller du kan gemme det i din egen e-Boks.

Mød

Tina Mellergaard Jensen
Head of social
HK/Privat
Rikke Østergaard
Head of Social
Advice
Julia Fennefoss Vollertsen
Head of Social
Landbrug & Fødevarer

Praktisk

Hvornår?
SoMe bootcampen løber over fire tirsdage i oktober og november 2018 fra kl. 9.00 - 13.00. Hver kursusdag slutter med en let frokost og networking fra ca. 12.30-13.00
 
Tirsdag 23. oktober: Facebook
Tirsdag 30. oktober: YouTube
Tirsdag 6. november: Twitter
Tirsdag 13. november: LinkedIn

Hvor?
K-dagen finder sted hos
Kforum
Gammel Kongevej 3E, 4. sal
1610 København V.

Hvordan melder jeg mig til?
Tilmeld dig ved at udfylde felterne her. Husk eventuelt EAN-nr.

Hvad koster det?
Prisen er kr. 8490 kr. (ekskl. moms).
 
Den dækker fire halve kursusdage og god forplejning, inklusive let frokost. Når vi har modtaget din tilmelding, sender vi en bekræftelse på, at du er tilmeldt og en faktura inden for en uge. Bemærk at tilmeldingen er bindende. Er du forhindret, er du meget velkommen til at sende en kollega i stedet for.
 
Bemærk: Det er ikke muligt at få DJ-rabat eller kollegarabat på SoMe bootcamp.
 
Kursusbevis
Efter kurset får du tilsendt en digitalt diplom, som du kan tilføje til din LinkedIn-profil, dele på Facebook og Twitter, eller gemme som pdf-fil. Dit kursusbevis bliver gemt hos Diplomasafe, eller du kan gemme det i din egen e-Boks.

Har du spørgsmål?
Du er velkommen til at kontakte Kristoffer Bohr Grønbæk på 31 23 96 35. Du kan også skrive til kdag@kforum.dk 
 
 

FAQ

Andre kursister giver dette kursus
4,2/5
"Jeg har fået generelt bedre strategisk overblik over mit fremadrettede SoMe-arbejde, har samlet mange idéer op og har fået indblik i en række funktioner, som jeg ikke kendte."
Kasper Olsen, Ritzaus Bureau
Kun få ledige pladser
Dato:
Tirsdag 23. oktober 2018
Tidspunkt:
9.00-13.00
Sted:
Kforum, Gl. Kongevej 3E, Kbh V 1610
Pris pr. deltager:
8990 (ekskl. moms)
Alle møderne:
23. oktober 2018, kl. 9.00-13.00
30. oktober 2018, kl. 9.00-13.00
6. november 2018, kl. 9.00-13.00
13. november 2018, kl. 9.00-13.00
 

Kontakt

Mød

Tina Mellergaard Jensen
Head of social
HK/Privat
Rikke Østergaard
Head of Social
Advice
Julia Fennefoss Vollertsen
Head of Social
Landbrug & Fødevarer

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.