Kursus i sociale medier

SoMe bootcamp

Trænger dine social medie-kompetencer til at blive oprustet, så I kan få det fulde ud af organisationens tilstedeværelse på sociale medier? Tag med på Kforums SoMe bootcamp, så du kan blive skarp på Twitter, Instagram, Facebook og LinkedIn.

Om K-dagen

På fire tirsdage i foråret lærer du, hvordan jeres tilstedeværelse på sociale medier når nye strategiske højder. Alle dage er fra kl. 9.00 - 13.00, så du kun skal tage en halv dag ud af kalenderen hver gang.
 
Tirsdag den 20. februar: Facebook
Tag jeres Facebook-tilstedeværelse til næste niveau. Lær, hvordan du får endnu mere ud af Facebook som kommunikations- og markedsføringskanal. Lær de vigtigste, de nyeste og de mindre kendte funktioner på Facebook.
 
Tirsdag den 27. februar: Instagram
Festen er for længst flyttet til Instagram. Men hvordan bruger du det visuelle medie strategisk? Lær, hvordan du laver Insta-venligt indhold, opbygger en solid følgerskare og bruger Instagram til at styrke forretningen.

Tirsdag den 6. marts: Twitter
Twitter er meningsdannernes legeplads og den hurtigste vej til profilering af jeres mærkesager, kernekompetencer eller ydelser. Lær, hvordan du i praksis bruger Twitter som strategisk kommunikationskanal.
 
Tirsdag den 13. marts: LinkedIn
Bliv klædt på til at udnytte LinkedIn's mange muligheder, så I kan kommunikere effektivt med de mange brugere og vigtige interessenter. Vi dykker ned i funktioner, fordele og udfordringer, så I kan skabe værdi via LinkedIn i jeres organisation.
 
Efter fire bootcampdage er du blevet skarp på Facebook, Twitter, Instagram og LinkedIn og på, hvordan du kan bruge de forskellige platforme strategisk – men hvordan får du kanalerne til at spille sammen bedst muligt? Head of social hos Advice Rikke Østergaard gør dig som afslutning på bootcampen klogere på, hvordan kan du skabe og versionere indhold, så det kan bruges på tværs af de fire digitale kanaler. 
 
SoMe bootcampen er bygget op, så vi hver gang kommer omkring:
  • Mediets præmisser og den strategiske brug af det
  • Indhold (eksempler, værktøjer og tricks)
  • Community management (planlægning og overvågning)
  • Sponsoreret indhold/annoncering
 
Bootcampen er for dig, der er social medie-ansvarlig, kommunikations- eller marketingmedarbejder eller på anden måde har ansvar for en eller flere af jeres sociale medier. Du er ikke nybegynder, men trænger til en opgradering af dine kompetencer.

Program

Tirsdag den 20. februar: Facebook
  • Kom skridtet videre med jeres strategiske Facebook-indsats og klæd organisationen på
  • Sådan laver du godt indhold og navigerer i annoncering, reach og boost
  • De bedste og vigtigste funktioner, som du skal kende på Facebook
 
Tirsdag den 27. februar: Instagram
  • Sådan arbejder du strategisk og professionelt med Instagram
  • Do's and don'ts til dit Insta-indhold og din planlægning
 
Tirsdag den 6. marts: Twitter
  • Sådan bruger du Twitter som strategisk kommunikationskanal
  • Tweet det gode indhold, brug de rigtige hashtags og gå i dialog med interessenterne
  • Lær de vigtigste Twitter-værktøjer at kende
  • Involver organisationen og klæd fagpersonerne på

Tirsdag den 13. marts: LinkedIn og opsamling
  • Få mest muligt ud af LinkedIn og læg den rette strategi
  • Tricks og værktøjer til godt og visuelt indhold
  • Sådan navigerer du i sponsoreret indhold og kampagner
  • Planlægning, intern forankring og god community management
  • Sådan versionerer du indhold på tværs af de fire platforme

Udbytte

Efter denne SoMe bootcamp kan du og din organisation:
  • Styrke jeres strategiske tilstedeværelse på forskellige sociale medier
  • Navigere i de vigtigste funktioner på jeres forskellige kanaler, så I får det fulde ud af jeres tilstedeværelse
  • Planlægge og strukturere jeres SoMe-aktiviteter, så I bruger tid, ressourcer og budget mest fordelagtigt
 
Andre kursister siger om SoMe-bootcampen:
”Jeg har fået generelt bedre strategisk overblik over mit fremadrettede SoMe-arbejde, har samlet mange idéer op og har fået indblik i en række funktioner, som jeg ikke kendte.”
Kasper Olsen, Ritzaus Bureau
 
”Det har været en fantastisk god SoMe bootcamp, fordi det har givet inspiration til fire aktuelle emner. Det har givet rigtig meget at Kforum har inviteret de ypperste til at undervise og give ud af deres erfaringer og viden, og så har det været et stort plus at bootcampen har været placeret på fire onsdage i træk og med en kursus-tid på lidt over en ½ dag. Det har været godt for koncentrationen samt givet mulighed for at nå lidt arbejde også.”
Ulla Skytte, Fredensborg Kommune
 
”Jeg har fået virkelig meget ud af bootcampen og glæder mig meget til at integrere det i mit arbejde”
Anne, Viegand Maagøe

Mød

Tina Mellergaard Jensen
Head of social
Landbrug & Fødevarer
Morten Nordstrøm
Social Media Advisor og Fotograf
@mortenordstrom
Ask Hybel
Direktør
Cope
Rikke Østergaard
Head of Social
Advice

Praktisk

Hvornår?
SoMe bootcampen løber over fire tirsdage i februar og marts 2018 fra kl. 9.00 - 13.00. Hver kursusdag slutter med en let frokost og networking fra ca. 12.30-13.00
 
Tirsdag den 20. februar: Facebook
Tirsdag den 27. februar: Instagram
Tirsdag den 6. marts: Twitter
Tirsdag den 13. marts: LinkedIn

Hvor?
K-dagen finder sted hos
Kforum
Gammel Kongevej 3E, 4. sal
1610 København V.

Hvordan melder jeg mig til?
Tilmeld dig ved at udfylde felterne her. Husk eventuelt EAN-nr.

Hvad koster det?
Prisen er kr. 8490 kr. (ekskl. moms).
 
Den dækker fire halve kursusdage og god forplejning, inklusive let frokost. Når vi har modtaget din tilmelding, sender vi en bekræftelse på, at du er tilmeldt og en faktura inden for en uge. Bemærk at tilmeldingen er bindende. Er du forhindret, er du meget velkommen til at sende en kollega i stedet for.
 
Bemærk: Det er ikke muligt at få DJ-rabat eller kollegarabat på SoMe bootcamp. 

Har du spørgsmål?
Du er velkommen til at kontakte Caroline Bjerre-Bertelsen på 26 28 67 37. Du kan også skrive til kdag@kforum.dk
 

FAQ

9357 kursister giver vores kurser:
4,4/5
Ledige pladser
Dato:
Tirsdag 20. februar 2018
Tidspunkt:
9.00-13.00
Alle møderne:
20. februar 2018, kl. 9.00-13.00
27. februar 2018, kl. 9.00-13.00
6. marts 2018, kl. 9.00-13.00
13. marts 2018, kl. 9.00-13.00
Sted:
Gammel Kongevej 3E, 4. sal 1610 København V.
Pris pr. deltager:
8490 (ekskl. moms)

Kontakt

Mød

Tina Mellergaard Jensen
Head of social
Landbrug & Fødevarer
Morten Nordstrøm
Social Media Advisor og Fotograf
@mortenordstrom
Ask Hybel
Direktør
Cope
Rikke Østergaard
Head of Social
Advice

Få nyhedsbrev

Intensivt forløb til dig

Content marketing bootcamp

Start 26. oktober
Fem halve dage i oktober og november

Bliv klogere

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.